FACESTARAutotestTest Peugeot 308 GTi: Nenápadný dravec zapálený pro sport a dynamiku

Test Peugeot 308 GTi: Nenápadný dravec zapálený pro sport a dynamiku

Silné emoce, rychlost a výkon tak by se dal charakterizovat Peugeot 308, který dokáže být úsporným rodinným autem, ale také nekompromisním silničním dravcem. Za vším stojí tři písmena „GTi“. Peugeot má 270 koní.

Peugeot 308 GTi je nenápadný hatchback, který svými schopnostmi dokáže překvapit. Zároveň není zaměřen jen monotematicky a tedy na ostrou jízdu.

Jak už to tak bývá hatchbacky chtějí dát o sobě vědět od první chvíle. To znamená, že i jejich design jasně odkazuje na koně pod kapotou. Peugeot 308 GTi je místy nenápadný. Když se ale podíváte blíže k autu, dáte nám za pravdu, že tento hatchback nižší střední třídy nebude jen tak obyčejné auto. Pohledu z přední části dominuje přesně tvarovaný přední nárazník s většími nasávacími otvory a červeným lipem ve spodní části.

Peugeot 308 GTi stojí na 19 palcových discích s téměř jen nakreslenými pneumatikami. foto archiv facestar

V první řadě automobil stojí na 19 palcových discích s téměř jen nakreslenými pneumatikami. Za nimi se vpředu vyjímají červené brzdové třmeny. Automobil je poněkud blíže k asfaltu a v zadní části na svět dívá dvojice koncovek výfuků. Auto je jedním slovem krásné, decentní až luxusní.

foto archiv facestar

Sportovní sedadla od divize Peugeot Sport dokonale sednou každému. Pohromadě drží dokonce i ramena. Volant je příjemný potažen perforovanou kůží a na vrcholu věnce má červenou značku. Hlava řadící páky je z hliníku. Celým interiérem se navíc táhne červené prošívání, to dává autu jasný sportovní signál vyšší třídy.

Palubní deska je jako šperk elegantní, vyrobená z kvalitních materiálů, korunovaná okrasným prošíváním. Zkrátka a dobře kus luxusu a elegance najdete i uvnitř vozu.

foto archiv facestar

Auto je po praktické stránce vyhovující. Dozadu si sednou v případě potřeby i tři pasažéři a do zavazadlového prostoru se vejde 420 litrů, po sklopení zadních sedadel 1 228 litrů.

Zázračný výkon

Pod kapotou je ubytováno 270 koní a 330 Nm točivého momentu. Spolu se šestistupňovou manuální převodovkou a samosvorným diferenciálem se 308 GTi ukáže z pevného startu na metě 100 km/h za 6 vteřin. Maximální rychlost je 250 km/h. To vše nabízí 1,6 litrový benzinový čtyřválec s označení THP.

Peugeot 308 GTi je hravé, lehké a dobře čitelné auto nejen na první pohled. foto archiv facestar

V nižších otáčkách pohonná jednotka je sice poněkud pomalejší, ale když se turbo nadechne přichází velký příval síly. Spotřebou majitele nechce zruinovat. U těchto automobilů jsme zvyklí na odběr 10 l/100 km. S Peugeotem 308 GTi jsme jezdili v průměru za 8,1 l/100 km. A opravdu jsme auto vyzkoušeli a nešetřili. Příjemná byla jízda co se týče spotřeby mimo město, tam jsme se hravě dostali pod hranici 6 litrů.

Podvozek je poměrně tvrdý a na pomoc nepřicházejí ani adaptivní tlumiče, jelikož je testovaný Peugeot nemá ani mít nemůže. Přesto si umíme představit, že 308 GTi může být i pro každodenní používání.

Výkon spolu se samosvorným diferenciálem dělají své. Sílu krotí brzdy, které mají průměr předních kotoučů 380 mm. Svou roli zvládají velmi dobře. Lze je dávkovat s lehkostí a mají dostatek síly. V rychlých zatáčkách hýždě může od řidiče vyžadovat mírné korekce na volantu, ale přední kola jsou nekompromisně zakousnutá do asfaltu a drží.

Řídit Peugeot 308 GTi zvládnou i méně zkušení řidiči, stejně tak se s ním dají absolvovat i běžné denní trasy. Řidiče odmění skvělým sportovním zážitkem za volantem.

Hodnocení redakce: 

Plusy

+ Interiér vozu
+ Dokonalé řízení
+ Sportovní motor

Mínusy

– Nevýrazný zvuk
– Menší prostor vzadu

Související články