Test Peugeot 2008: Auto z jiného světa

Takže za prvé, neskutečně dobře vypadá. Takové auto na silnicích jen tak nepotkáte. Unikátní design vozu, výrazná maska, extravagantní světelný systém. Nový Peugeot 2008 se po designové stránce vážně povedl. Za druhé, jízdní vlastnosti má vybroušené do posledního detailu. Pohodlný podvozek, akurátní zrychlení, nízká spotřeba. Za třetí, uvnitř se budete cítit jako v jiném světě. Použití materiálů a netradičních tvarů je perfektní. Dlouho jsem se v žádném autě necítil tak dobře, jako v tomto. Teď jsem vlastně shrnul vše podstatné a článek už asi nemusím psát.

Nový Peugeot 2008 se řadí mezi kompaktní SUV, tedy spíš menší vozy této kategorie. Na oficiálních stránkách www.peugeot.cz píšou, že jde o vzrušující SUV. Pod tohle tvrzení se klidně podepíšu! Ten design se jim neskutečně povedl. Vozu dominuje přední maska s osobitými Full LED světlomety s kresbou třech drápů a širokou chromovanou mřížkou. Z profilu odhaluje Peugeot 2008 své ladné linie a propracované boky. Velká kola tomu dodávají autu sílu a energii. Vzadu identifikují vůz na každé straně 3 LED zadní světla evokující drápy šelmy, které spojuje lesklá černá linka s názvem automobilky. Dvě koncovky výfuku dávají tušit vzrušující dynamiku.

Ladné linie od přední části

Výlet do budoucnosti

Když jsem otevřel dveře nového Peugeotu 2008, řekl jsem si dvě věci:

  1. To budou nepohodlné sedačky.
  2. Jak se v tom infotainmentu vyznám?

Sedačky byly překvapivě velmi pohodlné s perfektním bočním vedením. Infotainment jsem ovládal s přehledem už při druhé jízdě. Není se tedy čeho bát. Uvnitř vozu vás přivítá nejnovější generace i-Cockpitu 3D s důmyslnou ergonomií, kompaktním volantem a barevným dotykovým 10″ displejem a konfigurovatelnou 3D přístrojovou deskou. Mohu potvrdit, že 3D je opravdu 3D a tento efekt je na přístrojové desce opravdu velmi výrazný.

Přístrojová deska s efektem 3D

Chvíli si na to budete možná zvykat, ale pak vás to bude bavit. Kdo jiný to v autě taky má, že jo? Velký dotykový displej je přehledný a děkuji automobilce za zanechání linky tlačítek rychlé volby. Díky ní je ovládání efektivní a neruší od sledování silničního provozu. Na zadních sedadlech je dostatek místa i pro vyšší postavy a velikost zavazadlového prostoru je slušných 434 litrů.

Velikost zavazadlového prostoru je slušných 434 litrů.

Výkonné a přitom úsporné

Nový Peugeot 2008 byl poháněný dieselovým motorem 1,5L BlueHDi 130 s výkonem 130 koní a automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Automatická převodovka nabízí opravdu rychlé a dokonale plynulé řazení. Je naprosto perfektní a bez poznámek. Motor byl vůči vozu naddimenzovaný, ale není to vůbec na škodu. Jízda byla pohodlná a rozjezdy mohly být svižné. Podvozek za mě dostává 5 hvězdiček z 5 možných. Jízda byla pohodlná i na rozbité cestě u nás v Čakovicích a při zatáčkách drželo auto pěkně stopu bez náznaku naklánění.

Podvozek za mě dostává 5 hvězdiček z 5 možných

Závěr Peugeot 2008

Z mé strany šlo o velké překvapení! Tak nějak jsem od auta nic neočekával a příjemně mě překvapilo. Takhle to mám nejradši. Škoda jen, že k dispozici byla nudná šedo černá barevná kombinace vozu. Oranžovou karoserii se zlatou střechou bych si užil víc. Ale jakou barvu si u nového Peugoetu 2008 vyberete vy, už nechám na vás.

Nudná šedo černá barevná kombinace vozu?

Plusy a mínusy

+ Unikátní design vozu
+ Perfektní podvozek
+ Svižný, ale úsporný motor
+ 3D přístrojový panel
+ Prostor vpředu i na zadních sedadlech
– Barevná kombinace černé s šedou