Crossland X je atraktivně se tvářící malý městský crossover, který díky dlouhému rozvoru a vysoké karoserii poskytne až nečekaně hodně vnitřního prostoru. Pojďme se na něj podívat blíž v našem testu.
Opel Crossland X vypadá velmi sympaticky, ať už v exteriéru nebo v interiéru. Designéři a technici dokázali navzdory francouzským genem vtisknout tomuto modelu charakter a vizáž značky Opel. Nejen typickou přední maskou ale i detaily, například linií střechy s pochromovanou lištou a dvoubarevným provedením.
Z ptačí perspektivy
V interiéru se tvarem volantu, klasickými analogovými ciferníky a rozmístěním ovladačů a tvarem přístrojové desky neliší od ostatních modelů. Společné prvky však s vozidly PSA najdete. Ti co mají zkušenost s Peugeotem jim může připomínat francouzská auta navigace s grafikou, parkovací kamera s ptačí perspektivou auta a některé ovladače – jako např. startér. Apropo ovladače a tlačítka – ty už není tolik jako v minulosti díky dotykovému displeji a jsou logicky umístěny, snad až na příliš nenápadně umístěn spínač výstražného trojúhelníku.
Součástí nejvyšší výbavy je navigační systém 5.0 IntelliLink, kompatibilní s Apple CarPlay Android Auto, jakož i telematický systém Opel OnStar (dostupný od druhé úrovni výbavy Enjoy). Smartphony, pokud jsou nato vybavené, se dají pohodlně nabíjet bezkontaktně pomocí induktivního nabíjení.
Pro fanoušky hudby, kterým záleží na kvalitě reprodukce, je k dispozici kvalitnější sound systém s 7 reproduktory. K dispozici jsou sedadla s výsuvnými sedáky – což nebývá v této třídě zvykem, a s tradičním certifikátem ARG. Posádka sedí ve zvýšené poloze a má lepší výhled než ve verzi hatchback.
Na rychlosti záleží
Přesto, že jde o tříválec tak posádku neotravuje klepání hlukem či vibracemi, o jeho charakteru se dozvíte až po vytočení do vyšších otáček. Agregát podpořen turbem ve spolupráci s plynule a promptně pracujícím 6-stupňovým automatem udává vozidlu rychlou akceleraci už od spodních otáček, ve středních přesvědčuje svou pružností a až ve vyšším pásmu otáček ztrácí výrazněji chuť do zrychlování.
Na dálnici zvládal jízdu při tříčlenné posádce a naložené zavazadel v pohodě. Ve spolupráci se 6-st. automatem točí při 130 km / h jen 2900 otáček, což má pozitivní vliv na hluk v kabině a na nižší spotřebu. Opel udává v kombinovaném provozu optimistických 5,3 litrů na 100km, my jsme tuto hodnotu sice nedosáhli, resp. jen při ekonomické jízdě na nesilničních okruzích, ale 6,5 litru v testu můžeme hodnotit jako stále dobrou spotřebu. Při 130km / h a ve městě však počítejte 7,5 litru na 100km.
Vyladěný podvozek
A jak jezdí? Opel Crossland má zkrátka měkčí naladěný podvozek, v zatáčkách je proto třeba počítat s větším náklonem karoserie. Ti, kteří sázejí na sportovnější a agilnější jízdní projev budou zklamáni, naopak ti, kteří preferují komfortnější podvozek budou spokojeni. Při běžné jízdě se s nim však řídí velmi příjemně a pohodlně. Řízení je sice bez nějaké větší zpětné vazby, ale s jeho fungováním na daný typ aut nemáme výhrady – při parkování či ve městě při pomalém tempu má lehký chod a ve vyšších rychlostech tužší.
Pokud jste rodina a chcete pohodlné auto na výlety a dovolené, je Opel Crossland X skvělá volba. A nemusíte hned jít do nejvyšší výbavy, ačkoli vás to bude lákat. Možností konfigurace je nepřeberně, takže si klidně vyberte i nižší výbavu a k ní jen prvky, které využijete. Třeba LED světla, která svítí opravdu super silně.