Test Mercedes-Benz E500 AMG: velmi elegantní bestie

„To auto má sílu, jako když tě kůň kopne do prdele.“ Přesně těmito slovy, mě kamarád Lukáš připravoval na svezení v kabrioletu Mercedes-Benz E500 AMG s parametry 5,5l V8 a úctyhodným výkonem 388 koní. V tu chvíli jsem si říkal, já už toho řídil tolik, že mě nemůže nic překvapit. No když si to teď při psaní článku opětovně vybavím. Lukáš měl pravdu.  

Mercedes-Benz E500, kterým jsme se mohli svézt (tímto děkuji kamarádovi Ivošovi za půjčení tohoto úžasného kousku do našeho testu), je vrcholnou verzí s osmiválcem pod kapotou. Vůz je velmi elegantní. Vůbec nejde o karbonem vyplněný nesmysl, který vytáhnete dvakrát za rok na okruh nebo o pubertálně vytuněný rádoby závoďák. Je to směs elegance, vkusu a možná bych řekl i nadhledu. Takové auto ukazuje na člověka, který ví, že má sílu pod kapotou, ale užívá ji s rozumem.

Ani za deset let od prvního představení neztratil automobil nic ze svého šmrncu. Pánům ze Stuttgartu se povedlo vyrobit vůz, který neztrácí svůj lesk ani po tolika letech. Stále se za ním otáčí pánové a ženy se usmívají (a pokud úsměv opětujete tak… no raději se rozepisovat nebudu, přeci jen by si to mohla přečíst moje žena).

andAni za deset let od prvního představení neztratil automobil nic ze svého šmrncu.

Má už deset let, ale nezestárl

V designu je vidět proměna ze zaoblených tvarů minulé generace po ostřejší linky. Výrazná až lehce agresivní maska se čtyřmi světlomety působí jako, že to tak má být. (Na rozdíl od čtyřoké oktávky, která vypadá, že tam designéři udělali chybu.) Na dlouhou kapotu navazuje krátké víko kufru. Zajímavostí je absence B sloupku, což je super při stažené střeše a okýnkách. Zadní část vozu je taková typicky mercedesí. Čistá, jednoduchá a elegantní.

Potěší hlavně písmena AMG a dvě větší koncovky výfuku, které vydávají snad ten nejkrásnější zvuk, co jsem kdy slyšel. Je to jako ten vtípek: „Kdybys stál uprostřed mostu a z levé strany by na tebe volali všichni andílci z Victoria Secrets ať si s nimi jdeš užít a z pravé strany bys slyšel zvuk AMG, tak kam by ses jel s autem projet?“

andPotěší hlavně písmena AMG a dvě větší koncovky výfuku.

Okamžitě budete vědět, co máte dělat

V interiéru najdete takovou příjemnou kombinaci střídmých a sportovních prvků. Na první pohled jde poznat, že se zde hraje spíš na sportovnost. Ovládací prvky jsou ovšem přehledné a vše funguje jak má. Teda pokud zrovna nepřesedáte z Passatu, kde máte vlevo nahoře blinkry a vlevo dole tempomat a najednou zjistíte, že v E500 je to obráceně. Ale to je o zvyku, stačí, když předjedete pár TDI v tuningu a hned máte ty levé páčky v ruce.

Vůz nabídl audio od harman/kardon, ale to jsme si užili jen chvíli a poté se zaposlouchali do nádherného zvuku motoru. A teď to důležité, když vůz řídíte a to jsou sedačky. Je až téměř šílené, kolik ovládacích čudlíků můžete pro nastavení použít. Dokonce když se budete hodně snažit a zmáčknete ty správné čudlíky, tak vás začne sedačka objímat a opět budete mít pocit, že vás má někdo rád.

Zadní sedačky a prostor před nimi je minimální, ale s tím se tak nějak počítá. Kamarád Lukáš sice mluvil o sexu na zadních sedačkách, ale pochybuji, že by se tam vešel sám nebo dokonce se slečnou. Jedině, že by to byla gymnastka. Zavazadlový prostor je naopak příjemně velký, a pokud potřebujete vozit pár tašek nebo golfový vak s holemi, určitě se vám dozadu vejde.

andV interiéru najdete takovou příjemnou kombinaci střídmých a sportovních prvků.

Vlk v rouše beránčím

Nejprve bych chtěl využít této příležitosti a ještě jednou poděkovat kamarádovi Ivošovi, za možnost otestovat a osobně se svézt v Mercedesu E500, který je unikátní svým pokladem pod kapotou. Pohání jej totiž velkoobjemový atmosférický osmiválec o objemu 5,5l s maximálním výkonem úctyhodných 388 koní. Někdo může tvrdit, že existují lepší motory, ale já musím upozornit na jeho chování a průběh, který mi hodně připomínal elektromotor v Tesle 3.

Pokud si jen tak jedete krajinou, je to velmi pohodlný a tichý společník. Pokud budete chtít zrychlit, motor krásně zabublá a vyrazí kupředu. Od 1500 otáček letí kupředu jako shopaholičky do znovuotevřených obchodů s hadrama. Krásně cítíte tu sílu, kterou vám motor dává. Sedmistupňový automat řadí hladce jako samet a nic nenasvědčuje tomu, že právě řídíte téměř 400 koní. Ovšem než zmáčknete kouzelné tlačítko SPORT.

Osobně si myslím, že by tam mělo být něco jako NESAHAT nebo NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ. Po ujetí asi 20 km jsem si dovolil toto kouzelné tlačítko zmáčkout a čekal změnu. Ovšem auto jelo pořád stejně. Tedy jen do té doby, než jsem mírně, opravdu jen mírně zmáčkl rychlostní pedál. V tu chvíli jsem měli pocit, jako když mě kůň kopne do prdele a vystřelí na Měsíc. To byla neskutečná síla, která vyslala E500 AMG kupředu. Musím se přiznat, že zrychlení jsem zkoušel pouze na rovince. Na to, že to zkusím i do zatáčky, jsem měl až moc naděláno v kalhotách. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne pod šest vteřin a víc k tomu asi dodávat nemusím.

andPokud si jen tak jedete krajinou, je to velmi pohodlný a tichý společník.

Závěr Mercedes-Benz E500 AMG

Znám jeden film, který se jmenuje: Tahle země není pro starý. U Mercedesu E500 AMG bych to viděl na pravý opak. Tohle auto je pro starý, nebo lépe řečeno pro dospělý. Takové auto není pro mladé kluky. Je to pro gentlemany, kteří už mají určitou část života za sebou. Mají zkušenosti a vědí, co chtějí. Mercedes-Benz E500 AMG nabídne příjemné svezení i silný sportovní zážitek. Design vozu vypadá stále perfektně. Jediným problémem tedy zůstává, zda takový kousek seženete. Je jich pomálu a nikdo je prodat nechce. Nedivím se jim, pokud bych ho měl, nikdy bych ho neprodal. Je to parádní auto!

Plusy a mínusy

+ Design nestárne ani po letech
+ Intuitivní ovládání všech prvků
+ Velmi pohodlná sedadla se spoustou nastavení
+ Překrásný zvuk motoru
+ Neuvěřitelný výkon
– Unikátní automobil, kterých je na trhu málo.