Test Lexus UX 250h: crossover designovaný pro ženy

Lexus UX 250h se na první pohled představuje uhrančivým designem. Jeho ostré hrany, dokonalé detaily a obrovská přední maska mi připomíná klasické přesýpací hodiny, i když jsem slyšel, že prý se auto mračí. Zadní světla spojená červenou světelnou linkou ukazují na pero opravdového umělce. Může se i mistr tesař utnout nebo jde o japonskou preciznost? Pojďme si to pěkně celé shrnout.

Kam Lexus UX 250h míří? Z mého pohledu bude atakovat konkurenci typu Audi Q3, BMW X1 nebo Mercedes GLA. Patří ovšem do této skupiny? S cenovkou 1,2 mil Kč určitě. V interiéru je to tak napůl. Uvnitř najdete samé prémiové materiály. Velmi příjemnou kůži, kvalitní plasty, vše sedí a nikde nenajdete žádný špatný detail. Na mě interiér vozu působil jako terasy japonské zahrady. Krásným příjemným dojmem. Sedadla byla perfektní, krásně drží tělo a cítíte se jako v bavlnce.

Na mě interiér vozu působil jako terasy japonské zahrady.

Preferujete dotykovou obrazovku nebo touchpad?

Najde se tu ovšem pár věcí, které mi vadily. Chybí zde Apple CarPlay a Android auto. V takovém voze bych jej bez debat očekával. Kapsy ve dveřích jsou malé a s nepraktickým tvarem, vzadu nejsou vůbec. A pak je tu věc ovládání infotainmentu. Většina automobilek používá v prémiových modelech dotykový displej. Ovládání v Lexusu UX 250h je přes touchpad. Upřímně, trvá delší chvíli, než si na to zvyknete a bohužel jsem se pokaždé musel podívat dolů na loketní opěrku co mačkám, takže to odvádí pozornost. Ale zvyknout se na to dá a nakonec vás to bude možná bavit.

Ovládání v Lexusu UX 250h je přes touchpad.

Když se na auto podívám z praktického hlediska, jasně vidím, že je určeno spíše pro dva lidi. Zadní dveře mají vstup na zadní sedadla docela malý kvůli jejich kratší délce. Zavazadlový prostor je bohužel menší (320 l).

Zadní dveře mají vstup na zadní sedadla docela malý kvůli jejich kratší délce.

Ta jízda stojí za to!

A teď se pojďme podívat na to, co je na tomto automobilu vedle jeho designu to nejlepší. Jsou to jízdní vlastnosti a hybridní pohon. Podvozek je velkým plusem. Jde o pohodlí, díky kterému necítíte téměř žádné nerovnosti. Jen si tak plavete a ani po delší cestě necítíte žádnou únavu. Hybridní pohon umí být velmi svižný a přívětivý. Když potřebujete, ve vteřině předjedete autobus na cestě do Mělníku. Zrychlení vozu je opravdu skvělé. Naopak ve městě se umí pohybovat s lehkostí kočky. Škoda té malé nádrže (43 l.), která byla za víkend pryč. Kdyby měla alespoň o polovinu větší objem, potěšilo by mě to.

Zrychlení vozu je opravdu skvělé.

Závěr Lexus UX 250h

Šéfinženýrka Chika Kako, která měla na starosti vývoj nového vozu řekla, že toto auto disponuje dynamikou hatchbaku a bezpečím crossoveru. Zdůraznila přímé zaměření vozu – jde o městský teréňák určený pro ženy. Japonská značka se chce odrazit a přitáhnout k této prémiové značce nové zákazníky. Zda se jim to podaří je otázkou. Zpracování interiéru je špičkové. Hybridní pohon, podvozek a design vozu jsou na vrcholné úrovni ostatních prémiových značek. Otázkou je, zda dokážete vrtochy infotainmentu Lexusu odpustit? Já určitě ano!

Hybridní pohon, podvozek a design vozu jsou na vrcholné úrovni ostatních prémiových značek.

Plusy a mínusy

+ extravagantní design vozu
+ hybridní pohon
+ zpracování v interiéru
+ dynamika vozu
+ vynikající podvozek
+ pohodlná jízda
– malý zavazadlový prostor
– horší konektivita