Test Hyundai Kona 1.0 T-GDI: stane se z ní iKONA mladých?

Za mého mladí jsme museli být všichni stejní. V tělocviku bílé tričko a červené šortky. Holky modré. Na nohou cvičky. Všichni stejné. Uběhlo pár let a doba je úplně jiná. Stejnokroj se nenosí. Každý chce vynikat. Každý chce být individualitou. Především mezi mladými je tento styl hodně rozšířený a proto si myslím, že pro ně může být Hynudai Kona ideálním vozem. V testované barvě Acid Yellow určitě!

Její design je takový, že vás donutí se za ní otočit. Odvážný exteriér zvýrazňují svalnaté tvary, elegantní LED světlomety a další detaily, které DNA vozu jednoznačně řadí do segmentu SUV. Tedy malých SUV. Přední dvojité světlomety zahrnující LED světla denního svícení a full LED hlavní světlomety dodávají přední části vozu nezaměnitelný výraz. Kona nabízí možnost kombinace barevné střechy a zrcátek, což Vám umožní si Konu přizpůsobit svému stylu. Jen z mého pohledu by na voze nemusely být boční matné stříbrné lišty, to už mi přijde moc. Ovšem pokud se chcete odlišovat, zřejmě s radostí uvítáte i boční stříbrné lišty.

Možná trošku jedovatá barva Acid Yellow
Možná trošku jedovatá barva Acid Yellow
Takový neobyčejný crossover
Takový neobyčejný crossover

Individuální interiér potěší

S interiérem vozu budou spokojeni i ti největší individualisté. Hyundai Kona v limetkově zelené barvě nabízí ve stejné barvě i prvky v interiéru. Do limetkově zelené barvy jsou laděny bezpečnostní pásy, prošívání sedaček, rámečky klimatizace, rámeček řadicí páky i tlačítka start. Dokonce i prošívání volantu je ve stejné barvě. Mě zaujaly v interiéru i další věci. Na prvním místě je to prvotřídní Hi-Fi systém KRELL. Poslouchat z něj Bohemian Rhapsody od Queen byl opravdu zážitek.

Barva z exteriéru přenesena na detaily interiéru
Barva z exteriéru přenesena na detaily interiéru

Infotainment v podobě 8″ dotykové obrazovky je umístěn v horní části palubní desky nad ofuky klimatizace, takže je za jízdy dobře čitelný, což zvyšuje i bezpečnost za volantem. Posed za volantem je pohodlný a ovládání multimédií i klimatizace je intuitivní a vše funguje jak má. Zavazadlový prostor má objem 361 litrů. Což potvrdilo i bezpečné uložení naší obrovské klimatizace do kufru Kony.

Velikost zavazadlového prostoru je optimální
Velikost zavazadlového prostoru je optimální

Je sice litrový, ale problém nemá

Trochu jsem se bál malého litrového motoru, zda dokáže rozhýbat téměř 1800 kg vážící SUV. Přeplňovaný benzínový motor T-GDI 120 s výkonem 120 koní (88 kW) to dokáže bez nejmenších problémů. Až jsem byl příjemně překvapený, jak si krásně s Konou pohrával. Síla motoru je k danému vozu adekvátní. Spotřeba se pohybovala kolem 6 l / 100 km.Tento typ motoru se do Kony dodává s pohonem předních kol a 6stupňovou manuální převodovkou.

Myslím, že ideální varianta pro mladé lidi a jejich první auto. Jedinou výraznější výtku bych měl k naladění podvozku, který mi nezapomněl připomenout každou druhou nerovnost. Pro nás starší bych to možná nazval sníženým stupňem pohodlí, mladí to možná budou nazývat zážitkem z jízdy.

Bezpečnostní pásy v barvě vozu jsou třešničkou na dortu
Bezpečnostní pásy v barvě vozu jsou třešničkou na dortu

Závěr Hyundai Kona

Pokud chcete vynikat a stát se nepřehlédnutelným, tak Vám Hyundai Kona rozhodně neuškodí. Naopak. Litrový motor bohatě stačí, zavazadlový prosto pojme spoustu věcí a za volantem se budete cítit dobře. V přemíře malých městských SUV je to zajímavá alternativa, který Vás nechá vyniknout. Zda se ovšem stane ikonou mladých se teprve uvidí. Našlápnuto rozhodně má.

Plusy a mínusy

+ Možnosti individualizace
+ Unikátní design exteriéru i interiéru
+ Svižný ale kultivovaný chod motoru
+ Hi-Fi systém KRELL
+ Velikost zavazadlového prostoru
– Podvozek