Test Hyundai i30: S rodinným kombíkem jsme si notovali

Na nový Hyundai i30 kombi jsem se díval z pohledu rodiny a jejich nároků na ideální rodinný kombík. Takový vůz by se měl líbit zvenku i zevnitř. Měl by být pohodlný a úsporný na dlouhých cestách. Pro manželku intuitivně ovladatelný, dostatečně prostorný a evokující pocit bezpečí. A pro nás tatínky, co si budeme povídat, především zábavný! Je takový nový Hyundai i30 kombi? Ano! Tento vůz má vše, na co si jen vzpomenete. Chybí mu snad jen čokoládová fontána v loketní opěrce.

Sportovně sebevědomý

Vzhled nové generace i30 se posunul o pořádný kus dál oproti předchozí generaci. Oddělení designu ukázalo, že rozhodně nespí (na rozdíl od Porsche) a odvedlo spoustu práce. Nová i30 má sportovně sebevědomý vzhled, kterému kralují přední full LED světlomety s LED denním světly a výraznou kaskádovou mřížkou chladiče. Snižující se střecha podtrhuje sportovní siluetu vozu a za profilovanou zádí vozu s LED světly se otočí nejeden mužský.

Uvnitř vozu jsem našel své oblíbené 3 P – pohodlí, prostor a přehlednost. Dávná zakořeněná obava z asijských produktů může jít stranou. Už dávno to není o tričku z tržnice majícího každý rukáv jinak dlouhý a nepřeživšího víc než dvě vyprání. Hyundai montuje vozy v Nošovicích a kvalita zpracování je na vysoké úrovni. Nikde nic nevrže, neskřípe, netrčí.

Hyundai i30 kombi – kaskádovou mřížku chladiče doplňují full LED světlomety
Hyundai i30 kombi – kaskádovou mřížku chladiče doplňují full LED světlomety

Interiér je bohatý ale přehledný

Je zde hodně ovládacích prvků se spoustou funkcí a rozhodně to nevypadá jako v kokpitu Boeingu. Naopak. Každé tlačítko má své správné místo a funkci. Palubní deska je jednoduše přehledná. Vévodí jí velký 8″ multimediální displej obsahující (samozřejmě) navigaci. Jako řidič mohu říci, že je zde vše přesně tak, jak má být. Žádná nesmyslná tlačítka navíc.

Hyundai i30 kombi – v zadním spojleru je integrováno třetí brzdové světlo
Hyundai i30 kombi – v zadním spojleru je integrováno třetí brzdové světlo

U spousty aut si stěžuji na loketní opěrku, která má být onou třešničkou na dortu, co se pohodlí týče. Zde jsem byl nadmíru spokojen. Opěrku jsem si mohl nastavit, jak jsem potřeboval a pod ní byl nemalý úložný prostor na nabíječku k telefonu, kapesníčky, žvýkačky, bonbony a další drobnosti. Ve voze bylo celkově hodně odkládacích míst a pochvalu si zaslouží hlavně ty ve dveřích. Do kufru o objemu 602 l se pohodlně vejde velký kočárek a několik tašek.

Po sklopení sedadel jsem měl k dispozici až 1650 l úložného prostoru, což je ideální, pokud chcete převážet třeba dvanáct labradorů. Pod podlahou kufru najdete ještě několik dalších přihrádek a až pod nimi je uloženo rezervní kolo. Velké plus získává i30 za možnost odklopit dvířka za loketní opěrkou u zadních sedadel, díky němuž je možný převoz lyží a jiných dlouhých předmětů bez sklápění sedadel. Výtku bych měl pouze ke krycí roletce kufru, která nevyužívá kolejnice a práce s ní není úplně snadná.

Hyundai i30 kombi – základní objem 602 l, po sklopení až 1650 l
Hyundai i30 kombi – základní objem 602 l, po sklopení až 1650 l

Podvozek je pohodlně tvrdý

Nevím, jak jinak to popsat. Žádná rozvrzaná, měkká houpačka, ale velmi pohodlný správně tvrdý podvozek. Jízda je pohodlná jak ve městě, tak u vzdálenosti typu Praha – Zlín. Na dálnici jsme si s testovanou i30 kombi 1,6 CRDi 100 kW (136 k) notovali. Na adaptivním tempomatu jsem nastavil rychlost a o víc jsem se starat nemusel. Pokud jsme se přiblížili k vozidlu před námi, vůz automaticky přibrzdil a když vůz před námi „uhnul“, vyrazili jsme opět kupředu. I přes hororový stav povrchu dálnice D1 byla cesta pohodlná a já se po ní cítil skoro tak dobře jako před ní.

Hyundai i30 kombi – interiéru dominuje multifunkční volant a velký 8" displej
Hyundai i30 kombi – interiéru dominuje multifunkční volant a velký 8″ displej

Automatická dvouspojková 7stupňová převodovka DTC si zaslouží samostatné vysvědčení s velkou jedničku. Z mého pohledu jsou stupně odladěny přesně tak, jak je potřeba pro provoz ve městě nebo mimo něj. Přechody mezi jednotlivými stupni jsou hladké jako dětská prdelka. K dispozici jsou i volitelné jízdní režimy: Eco, Normal, Sport. Režim Sport jsem zkusil, ve městě, mimo město i na dálnici. A to bylo něco pro mě! Rozšířené zorničky, husí kůže, zvýšená tepovka, čistá radost z jízdy. Na jiný režim jsem už nepřepnul. V režimu Sport mě auto neskutečně bavilo, přitom vůbec nepřišlo o své kvality a pohodlí. A spotřeba? Pro mě překvapivě nízká kolem 7,1 l/100 km a to zdůrazňuji, že jsem si celou dobu užíval sportovního režimu.

Hyundai i30 kombi – režim SPORT jednou ochutnáš a už nechceš jinak
Hyundai i30 kombi – režim SPORT jednou ochutnáš a už nechceš jinak

Ve výbavě má vše na co si vzpomenete.

Co se týče výbavy, byla i30 nastrojená jako vánoční stromeček. Měla ve výbavě úplně vše, na co si může běžný smrtelník vzpomenout. Vyhřívání sedaček a volantu jsem ocenil při každé jízdě. Hlídání mrtvého úhlu fungovalo bezchybně. Paměť nastavení sedačky řidiče zpříjemní nastupování i vystupování. Mezi další ozdoby patřily přední a zadní parkovací senzory s couvací kamerou, panoramatické střešní okno, multifunkční volant, rozpoznávání značek omezujících rychlost, sledování únavy řidiče, varování před čelním nárazem, autonomní nouzové brzdění, automatická dvouzónová klimatizace, navigace rádio, USB, AUX, Bluetooth, odvětrávané přední sedačky čalouněné kůží (což oceníte hlavně v létě), asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích a další.

Hyundai i30 kombi – interiéru dominuje multifunkční volant a velký 8" displej
Hyundai i30 kombi – interiéru dominuje multifunkční volant a velký 8″ displej

Moc se mi líbila funkce se zkratkou RCCW, pod kterou se skrývá Systém upozornění na provoz za vozidlem. Systém oceníte hlavně při couvání na nepřehledném parkovišti nebo když budete vyjíždět z parkovacího místa a vedle vás budou z obou stran stát velká SUV. Neuvidíte, ani kdybyste měli krk jak žirafa. RCCW vám pohlídá, že z žádné strany nic nejede. Vy tedy můžete v klidu vycouvat, vydat se s nákupem domů vařit večeři pro celou rodinu, nakrmit děti, vykoupat děti, nachystat děti ke spánku, snažit se uspat děti, … ale to už jsem zase někde jinde.

Hyundai i30 kombi – pochvalu si zaslouží odkládací prostory ve dveřích
Hyundai i30 kombi – pochvalu si zaslouží odkládací prostory ve dveřích

Abych nepřechválil, mám ještě jednu výtku k palubnímu počítači, kde je možné měnit různé nastavení vozu i jízdních asistentů. Většinou je to tak, že si v menu, zvolíte Nastavení nebo Asistenti řízení a vyberete úpravy. V i30 jsem zvolil menu, vybral Asistent řízení a chtěl provést úpravy, ale nešlo to. Nevěděl jsem, co měním. Texty prostě chyběly.

Závěr Hyundai i30 kombi

Když mi oznámili, že budu testovat Hyundai i30, nebyl jsem vůbec nadšený. Dalo by se upřímně říct, že jsem tuhle značku neměl vůbec rád. O to větším překvapením pro mě nová i30 byla. Moc rád bych jmenoval jednu chybu za druhou, ale kromě krycí roletky v kufru, která nevyužívá kolejnic a chybějících textů v počítači, nemám co vytknout. Musím jen chválit. Vůz je pohodlný ve městě, mimo něj i na dálnici. Vypadá skvěle zvenku i uvnitř, je prostorný a palubní deska je přehledná. Vše funguje, jak má a já si celý týden skutečně užíval jízdu s novou kamarádkou i30 v režimu Sport. Za mě jde o perfektní rodinný kombík. I když jednu výtku ještě na závěr zopakuji, chybí ta čokoládová fontána v loketní opěrce.

Hodnocení:

+ vnitřní a vnější design
+ přehledná palubní deska
+ hladká automatická 7-stupňová převodovka
+ bohatá výbava vozu
+ spoustu odkládacího prostoru
+ režim Sport
+ perfektní loketní opěrka
– chybějící text palubního počítače
– práce s roletkou kufru není snadná