Test Hyundai i10: Nenáročný běžec na dlouhé tratě.

V době, kdy malá auta narůstají a z SUV se stávají městské káry Hyundai představuje novou generaci modelu i10. Do malého balení vložil úsporný motor, přidal obratnost, bohatou výbavu a nakonec zbývá nabídka za příznivou cenu

Toto auto vás na první pohled neskutečně zaujme. A to nejen svým moderním vzhledem, ale i technikou, kterou se Korejci rozhodli v tak malém a cenově dostupném autě použít. Hyundai i10 nepůsobí zakřiknutě, ale sebevědomě a odvážně. Změny exteriéru jsou spíše evolučního charakteru, což ale není vůbec špatné. Designéři se rozhodli v případě malého městského auta vsadit především na emoce. Auto působí takovým dojmem, že se na něj zpočátku nemůžete přestat dívat, což nám dokázal týdenní test v redakci.

Emoce kam se podíváš

Jemné křivky přední části z něj dělají malé roztomilé autíčko. Přední maska ​​působí, jako by se na Vás celou dobu usmívalo. Hyundai v tomto případě opět vsadil na tři jednotlivé úrovně světel. Na té nejspodnější se nacházejí mlhovky, střední úroveň, která je součástí přední masky je kontrastně lemovaná denními LED světly. Předek je navržen tak, aby připomínal ostře řezané modely N, což je přijatelný návrh.

Masivnější dveře a celkově vyšší stavba auta opticky ukazují 16palcové disky kol, kterých si nemůžete nevšimnout. 

Až do detailu 

Zajímavým designovým prvkem je propojení bočních oken a zadního skla emblémem s názvem modelu. Zadní část vozu je skutečně úžasná. Oválné světlomety a konkrétně směrová světla jsou propojeny prolisem karoserie, což vytváří dojem již zmíněného úsměvu. i10 se tak na Vás stále jen usmívá.

Podobně jako na přední části, i zde máme tři linie světlometů. Nejspodnější parkovací, respektive mlhové světlo. Na střední linii se samozřejmě nacházejí hlavní světlomety, brzdová světla a konečně i směrovky. Na vrchu zadního okna je již tradičně umístěno centrálně brzdové světlo.

Běžec na dlouhé tratě

Převodovka je jinak odstupňována přesně tak jak byste od městského auta očekávali. Dráhy nejsou ani dlouhé ani krátké, ale jednotlivé stupně dokáží pracovat ve velkém spektru otáček a rychlostí. Auto je ale vyrobené primárně do města a tomu nasvědčuje i kapacita nádrže 36 litrů.

Praktický interiér

Z pohledu posádky interiér vozu dostal velmi krásné provedení. Přístrojová deska má horizontální členění do tří hlavních linií. Volně stojící displej infotainmentu je pro řidiče velmi přehledný. Pod ním je umístěno ovládání klimatizace. Musíme pochválit, že rozmístění jednotlivých ovládacích tlačítek a prvků je logické a intuitivní, což zejména v takových malých autech není zvykem. 

Volant příjemně sedí do ruky a všechny jeho tlačítka mají logická umístění. Pokud chcete pracovat s ovládáním infotainmentu, máte na to tlačítka na levé ruce, když zase pracujete s tempomatem a údaji o jízdě, je to na pravé ruce. 

I když je Hyundai i10 poměrně krátké auto, na délku má jen 3670 milimetrů, do kufru bez problémů sbalíte věci na grilovačku pro partu přátel. Daní za praktické využití prostoru v interiéru je vzpřímený posed za volantem, dá se však rychle zvyknout a nepřekáží ani při delším řízení. 

Absence klasického zámku na dveří svědčila o tom, že námi testovaný model i10 bude mít i bezklíčové odemykání. Kromě něj bylo k dispozici i bezklíčové startování, co bylo skutečným překvapením. Klíč jste pak mohli odložit do bohaté plejády odkládacích prostor na středovém panelu nebo před spolujezdcem. Parkovací kamera je dostatečně dobrá na to abyste viděli předměty za Vámi. 

Jsem ještě v autě?

Ve výbavě najdete nouzové brzdění, které jsme naštěstí nemuseli ostře testovat, zato potěšilo nás automatické přepínání dálkových světel. Příjemným překvapením byla přítomnost udržování vozidla v jízdních pruzích. Neznáme snad jiné malé auto, které by mělo podobný systém. Také oceňujeme umístění sledování únavy řidiče a dokonce možnost rozpoznávání dopravních značek. Dost dobrý seznam technologií na to, že se jedná o městské auto, nemyslíte?