Test Honda CR-V Hybrid: je hybridní pohon to nejlepší pro SUV?

Někdo říká, že SUV jsou jen pro boháče. Někdo říká, že SUV jsou jen pro ženy. Někdo říká, že jsou SUV těžkopádné a pomalé. Zřejmě nikdo z nich nevyzkoušel vůz Honda CR-V Hybrid, protože tento vůz nabízí podle mě to nejlepší z SUV hlavně díky hybridnímu pohonu.

Honda CR-V Hybrid na mě působí lehce sportovně ze všech úhlů. Ale to zřejmě všechny modely z rodiny Honda. Líbí se mi, že se zadní linie nesvažují příkře dolů, ale pokračují horizontálně dál. Tím se vůz odlišuje od konkurence a působí mohutně a robustně. Přední maska se sadou aktivních mřížek chladiče zlepšuje aerodynamiku a přispívá k celkovému tichu při řízení. Osobně se mi design vozu líbí, je takový typicky „Hondovský“. Jejich designový rukopis je originální a to já oceňuji. Většina automobilek u svých esúvéček (Q8, Touareg, X5) jen zvětšuje přední masku, jako by vás takové auta chtěla sežrat. Honda se touto cestou nevydala. Jde svou cestou, a to je dobře.

Jde svou cestou a to je dobře.

Spousta vnitřního prostoru

První věta, kterou Honda prezentuje interiér modelu CR-V Hybrid je: „Když otevřete dveře, přivítá vás ryzí luxus.“ Ale no tak! To snad nemyslíte vážně? Teď ještě tu pohádku o perníkové chaloupce. Pokud chce takhle Honda prezentovat interiér, měla by se první podívat do výše zmíněných modelů Q8, Touareg, X5. Zde se můžeme o luxusu zmínit. Tím nechci říct, že je CR-V Hybrid uvnitř škaredý nebo ho nějak hanit. Naopak, ve své kategorii patří dle mého názoru k nejlepším. Sedadla jsou příjemně pohodlná s dobrým bočním vedením. Uvnitř je tolik prostoru, že se cítíte jako v obýváku. Vzadu se bez problémů vejdou dva dospělí nebo tři děti. Možná by se tam vešla i celá třída dětí, pokud je tam dobře poskládáte.

Když otevřete dveře, přivítá vás ryzí luxus.

Infotainment je pro mě u Hondy ve všech modelech méně přehledný, ale dá se na něj zvyknout. Co ovšem velmi oceňuji je odstranění klacku řadící páky a jeho nahrazení tlačítky, za mě praktické a velmi elegantní řešení. Velikost zavazadlového prostoru spadla oproti klasickému motoru z 561 l na 497 l, ale díky dobrým vnitřním rozměrům dáte do kufru bez problémů i všechny věci na dovolenou do Chorvatska.

Velikost zavazadlového prostoru spadla oproti klasickému motoru z 561 l na 497 l

Hybridní pohon je skvělý

To nejlepší, co v sobě Honda CR-V Hybrid ukrývá je její motorové srdce. Po nastartování je uvnitř stále ticho a poprvé jsem se musel podívat, zda jsem opravdu nastartoval. Při rozjezdu se využívá čistě elektřina. A to je super! Rozjezd je klidný a pohodlný s okamžitou reakcí na pedál, bez cukání nebo vysokých otáček. Takže skútristy jsem s radostí nechával na semaforech za sebou.

Klidný a pohodlný rozjezd.

Při klasické jízdě ve městě se využívá hybridní pohon. Při jízdě na dálnici a rychlejší jízdě využívala moje Honda svůj motor 2.0 iMMD e-CVT s výkonem 107 kW (145 koní). Spotřeba je ve městě a mimo něj úžasná. Ve městě jsem se pohyboval za 5 l/ 100 km a mimo město se mi to povedlo dokonce pod 4 l / 100 km. Na dálnici při mé dálniční jízdě byla spotřeba kolem 7,5 l / 100 km. Při jízdě je i díky hybridnímu pohonu příjemné ticho a můžete si vychutnat rádio nebo vaše oblíbené skladby. Nám hrál při jízdě Lenny Kravitz – The Chamber a takovou písničku si opravdu rádi vychutnáte v tichém voze.

Při klasické jízdě ve městě se využívá hybridní pohon.

Závěr Honda CR-V Hybrid

Já si myslím, že hybridy už dávno nejsou výsadou ekologicky smýšlejících řidičů. Naopak si myslím, že jízdní vlastnosti hybridů si čím dál více budou nacházet zalíbení v benzinových nadšencích. Rychlá akcelerace a nízká spotřeba jsou lákavým bonusem. Velikostně je Honda CR-V Hybrid podobná Škodě KodiaQ¨, a pokud bych si měl s těchto dvou vozů vybírat, asi bych se více přikláněl k japonskému rodokmenu.

Rychlá akcelerace a nízká spotřeba jsou lákavým bonusem.

Plusy a mínusy

+ Neotřelý design vozu
+ Opravdu rychlá akcelerace vozu
+ Ticho v interiéru
+ Hybridní pohon
+ Řazení pomocí tlačítek
+ Nízká spotřeba
– Méně přehledný infotainment