Test Honda Civic: litrový motor do sportovně laděného auta?

Honda Civic prošla mýma rukama již několikrát. V různých specifikacích. Musím říct, že jízdní vlastnosti Hondy Civic jsou perfektní a vždy jsem si je užíval. Ovšem nyní jsem ji dostal v paketu Executive Sport Line, ale s litrovým motorem a automatickou převodovkou. Proč proboha? Vždyť to nedává smysl. Automatickou převodovku bych ještě nějak do sportovně laděného auta skousnul, ale litrový motor do tak velkého vozu? Největší třešničku na dortu tomu ovšem dodala samotná automobilka. Přímo na svém webu uvedla větu: „Pokud máte chuť, můžete si přiobjednat řadicí páčky pod volantem, se kterými lze řadit podobně jako v závodních automobilech.“ Píšou „závodních automobilech“ a přitom dají do Civicu litrový motor? To v tom autě vážně nikdo neseděl, že neví, že s litrovým motorem nelze o zrychlení nebo sportovnosti ani mluvit? Je to jako být Usain Bolt, který běhá stovku za 9,58 sec, ale můžete jen chodit.

Co se týče designu mohu Hondu jen vynachválit. Možná jsem pořád malý kluk, ale mě se Executive Sport Line na Civicu líbí a líbí se mi moc! Auto vypadá perfektně. Každý detail je promyšlený. Nejde o tuning, ale o sportovní linky, které se táhnou podél celého vozu až na zadní křídlo. Tyhle linky a kombinace tmavě modré s černou se Hondě moc povedly! Ani v interiéru na tom není Honda Civic vůbec špatně. Kombinace černé barvy s červeným prošíváním je lety ověřený recept na úspěch a ani zde tomu není jinak.

Kombinace černé barvy s červeným prošíváním je lety ověřený recept na úspěch a ani zde tomu není jinak.

Posezení za volantem je správně nízké, ovšem pohodlné. Sedačky jsou sportovní s výborným bočním vedením. Volant padne do rukou jako ulitý. Civic je opravdu široký, díky tomu skvěle drží na silnici a nabídne i velký vnitřní prostor. Objem zavazadlového prostoru je jeden z největších – 478 litrů. Při nakládání věcí do kufru velmi oceňuji páté dveře. To pohodlí oceníte při každém nakládání a vykládání objemnější zavazadel. Palubní počítač je spíš jednodušší, ale je přehledný a najdete v něm vše potřebné. Infotainment je bohužel Achillova pata celého Civicu. Reakce jsou pomalé a celý systém je trošku chaotický.

Civic je opravdu široký, díky tomu skvěle drží na silnici a nabídne i velký vnitřní prostor.

Sportovní jízda chybí

Motor 1.0 VTEC Turbo má sice výkon 129 koní, ale můj Volkswagen UP! s litrovým motorem TSI a výkonem 90 koní má lepší dynamiku a zrychlení než Civic. Když vás potom na semaforech spráská manželka v koncernové nákupní tašce (VW UP!), cítíte zbytek týdne takovou pachuť v ústech. Ta se prohloubí tím, že si to žena rozhodně nenechá pro sebe a vy budete na rodinných oslavách až do konce života pro smích. Takže pokud nad Hondou Civic přemýšlíte, pořiďte si ji s motorem 1.5 VTEC Turbo o výkonu 182 koní, kde je dynamika úplně někde jinde.

Litrový motor prostě není pro Hondu Civic to pravé.

Litrový motor zřejmě splňuje spoustu regulí a emisí, ale když si takové auto kupujete, na něco podobného házíte bobek. Chcete mít krásné sportovní auto, které vám bude dělat radost při každé jízdě. Nechcete krásné sportovní auto, které vás bude při každé jízdě nudit. Litrový motor prostě není pro Hondu Civic to pravé. Pokud chcete klid a mír, pak ano. Nebo pokud jde o první auto pro vaše dítě a vy chcete mít jistotu, že nebude jezdit rychle. Civic zvládne i dálniční rychlost, jen si na ni budete muset chvíli počkat. Možná ještě o chvíli déle. Jízdní vlastnosti má ovšem Civic perfektní. Skvěle drží na vozovce. Volant přesně drží stopu a přesnost řízení je vynikající. Zde by se naopak jiné automobilky mohly ledacos přiučit.

Objem zavazadlového prostoru je jeden z největších - 478 litrů.

Závěr Honda Civic

Zde není třeba se rozepisovat. Rovnou si Hondu Civic objednejte s 1.5 VTEC Turbo a nějakým pěkným sportovním paketem. Tohle auto za to stojí. Je to zábavné a velmi pěkné autíčko.

Plusy a mínusy:

+ Krásný sportovní design
+ Pohodlné sedačky s bočním vedením
+ Sportovně designovaný interiér
– Chybí dynamika a sportovní jízda
– Horší infotainment