Test Citroën C5 Aircross: ideální auto pro princeznu na hrášku

„Nový Citroën C5 Aircross je ve všech směrech dílem programu Citroën Advanced Comfort a díky dvěma exkluzivním inovacím Citroën – tlumičům s progresivními hydraulickými dorazy a sedadlům Advanced Comfort – se stává se nejpohodlnějším SUV ve své kategorii.“ Tohle o modelu C5 Aircross sebevědomě píše Citroën na svých stránkách. Docela odvážné, nemyslíte?

Také se tam ještě píše, že „Nový C5 Aircross právem získává označení SUV nové generace.“ což je také dost sebevědomé a odvážné. Ale proč ne? Když jsem byl malý, rodiče nám s bráchou říkali, buďte skromní. Moc nevyčuhujte z davu. Nejlepší je nebýt vidět. Bohužel to byly následky minulého režimu.

SUV nové generace

Nyní žijeme v 21. století a já si osobně přeji, aby můj syn Honzík byl jako Citroën C5 Aircross – sebevědomý a odvážný. Nepleťte si to s namyšlený a hloupý. Prostě tím chci říct, když něco umíš, tak to ukaž. Neschovávej se. Dej o sobě vědět ostatním. A ukaž ostatním, že to mohou taky umět.

Citroën C5 Aircross - sebevědomý a odvážný.

Nový C5 Aircross je na první pohled sebevědomý. Splňuje veškeré atributy pravého SUV – má velká kola, robustní design vzbuzující pocit jistoty, zvýšenou světlou výšku a stylový design s unikátními prvky Airbump, dle kterých poznáte Citroën kdekoliv. Nový C5 Aircross má širokou impozantní masku s vysoko položenou kapotou. Působí sebevědomým dojmem, ale bez známek agresivity. Originální vzhled krásně oživuje dnešní až někdy nudné standardy segmentu vozů SUV.

Unikátní prvky Airbump

V interiéru mě zaujaly dvě věci.

První jsou přední sedadla Advanced Comfort. Ach! Tak široká a pohodlné sedadla s ideální loketní opěrkou, že v nich chcete jezdit pořád. Když máte zaparkovat a jít domů, raději byste si zamkli auto a zůstali uvnitř. Druhou věcí je přístrojová deska s nastavitelným digitálním displejem TFT o úhlopříčce úžasných 12,3″. Celou plochu displeje vidíte krásně skrz volant a je dobře čitelná i na slunci. Design interiéru v testovaném voze nebyl přímo můj šálek kávy, ale věřím, že si své zákazníky najde. Dotykový kapacitní 8″ displej by zasloužil omladit a zjednodušit, ale fungoval bez chyby.

Přední sedadla Advanced Comfort

Produkce hudby je na velmi dobré úrovni. Je to něco, čím Citroën C5 Aircross vyniká. Vzadu najdete 3 sedadla. Pro děti nebo velmi štíhlé osoby je auto ideální. Ale pokud budou vzadu sedět dva dospělí pánové, moc pohodlí nenajdou. Navíc mi přijde, že střecha je proklatě nízko a se svými 180 cm výšky jsem se dozadu vešel tak akorát. Zavazadlovým prostorem se může Citroën C5 Aircross pochlubit: 580 l / 1630 l. Vejde se tam na délku velká ikea taška, kočárek a také spoustu dalších věcí.

Digitální displej TFT o úhlopříčce úžasných 12,3"

Efekt létajícího koberce

Největší devízou jízdních vlastností Citroënu C5 Aircross jsou tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy (= v pohodlnějším autě jsem ještě nejel). Jde o novou technologii odpružení, zajištující i absorpci nerovností vozovky s cílem nejvyššího možného jízdního komfortu. Automobilka píše, že má jít o efekt létajícího koberce a nebýt retardérů, tak tomu tak skutečně je. Pohodlí je hlavním synonymem jízdy v Citroënu C5 Aircross.

Zavazadlovým prostorem se může Citroën C5 Aircross pochlubit: 580 l / 1630 l.

K dispozici jsem bohužel neměl nejvyšší motorizaci. Spokojil jsem se tedy s dieselovou verzí 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW (131 koní). Což představuje úspornou a slušně výkonnou jednotku. S dálniční rychlostí problém nemá a umí jet krásně lehce nad 6 l / 100 km.

Jen tak dál Citroëne, jen tak dál, mám z tebe radost.

Závěr Citroën C5 Aircross

Pokud hledáte rodinné SUV a prioritou je pohodlí, jste na správné adrese. Osobně bych doporučil model s vyšším výkonem 180 koní, ale jinak budete spokojeni. Když si i tak nejste jistí, tak si Citroën C5 Aircross jednoduše vyzkoušejte. I z testovací jízdy poznáte rozdíl v pohodlí oproti konkurenci. Jen tak dál Citroëne, jen tak dál, mám z tebe radost.

Plusy a mínusy

+ Variabilita 30 kombinací exteriéru a 5 provedení interiéru
+ Originální vzhled SUV
+ Velká a přehledná přístrojová deska 12,3″
+ Skvělá reprodukce hudby
+ Velmi pohodlná sedadla Advanced Comfort
+ Tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy
+ Extra pohodlí za jízdy kdekoliv
+ Objemný zavazadlový prostor
– Vzadu málo prostoru nad hlavou
– Infotainment by zasloužil omladit a zjednodušit