Test Citroën C5 Aircross Hybrid: Ideální auto na únik do města i do přírody

Pokud rádi utíkáte do přírody, kde si odpočinete od ruchu i kancelářského života, je pro vás C5 Aircross Hybrid ideálním parťákem. 

Na první pohled Citroën C5 Aircross Hybrid od běžné verze těžko rozeznáte. Novinku prozradí příplatkový balíček anodised Blue se specifickými modrými doplňky v boční ochranné liště, na předních dveřích a ve spodní části masky. Tedy za předpokladu, že auto stojí. Během jízdy v čistě elektrickém režimu má totiž plug-in hybrid ještě jednu odlišnost – modré světlo pod středovým zpětným zrcátkem, které je viditelné zvenku a hrdě signalizuje například možnost vjezdu do bezemisních zón.

Interiér zaujme

Při testování nás zaujal interiér – konkrétně jednotlivé odlišnosti v něm ve srovnání s klasickou verzí. Zde je třeba zmínit 12,3-palcový digitální kokpit a 8-palcovou centrální dotykovou obrazovku. Displeje dostali vylepšenou grafiku a jsou schopny promítat větší množství informací – například zobrazují tok energie nebo se přes ně dá nastavit minimální zbytková kapacita akumulátoru.

Potěšilo nás, že navzdory uložení baterií pod zadní sedadla zůstal model C5 Aircross praktický. Máme na mysli to, že vzadu se i v ekologické variantě nacházejí tři samostatná sedadla s dostatečným prostorem pro nohy. 

Všechny s možností posouvání, sklápění či vybírání a všechny se stejnou šířkou sedáku. Chválíme výrazné odhlučnění interiéru, což mají mimo jiné na svědomí i přední skla s akustickou ochranou.

Jízda na jedničku

Silnou stránkou konvenčního Citroënu C5 Aircross jsou jeho komfortní jízdní vlastnosti a jinak tomu není ani v případě plug-in hybridu. Řízení sice francouzské SUV nemá nastaveny tak přímo jako jeho sportovnější konkurenti, ale díky vyšší pozici sedadel je jízda s ním skutečně pohodlná a bezstarostná. 

Pod kapotou plug-in hybridní verze se nachází 1,6-litrový čtyřválec PureTech s výkonem 133 kW (181 k) a nejvyšším točivým momentem 300 Nm. Spolupracuje s jedním elektromotorem, který se chlubí výkonem 81 kW (110 k) a nejvyšším točivým momentem 320 Nm. V kombinaci tak dosahují výkon slušných 225 koní.

Síla pohonné jednotky nám při jízdě s plug-in hybridem vůbec nechyběla, naopak mile překvapila. Baterie s kapacitou 13,2 kWh zaručuje čistě elektrický pohon na 50 kilometrů. Baterii si můžete dobít i za jízdy, ale tehdy stoupá spotřeba benzínu k dvouciferným číslům.

Raději investujte do příplatkové palubní nabíječky s výkonem 7,4 kW, která dobije baterii do dvou hodin. SUV C5 Aircross hybridní pohon sedí k jeho osobnosti až překvapivě dobře.

Pochvalu zaslouží 8-stupňová automatická převodovka s vícelamelovou spojkou, uložená mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Řadí mimořádně tiše, příjemně a hladce. 

Zavazadlový prostor se kvůli přítomnosti baterie mírně zmenšil, ale jeho kapacitu upravíte díky separátně polohovatelné trojici zadních sedadel. 

Hodnocení

Na závěr ještě v krátkosti k délce nabíjení. Z domácí zásuvky trvá jeden nabíjecí cyklus přibližně osm hodin. Citroën působí mile a příjemně a přesně k takové jízdě je i stvořený. 

Plusy:

+ Velmi povedený design vozu
+ Obrovský vnitřní prostor
+ Spousta cyhtrých řešení, které zlepší každodenní soužití s vozem
+ Funkční a uživatelsky přívětivý infotainment
+ Perfektní výhled z vozu

Mínusy:

– kratší dojezd po nabití