FACESTARAutotestSsangYong Torres je auto, které vás doveze na chatu, do hor i...

SsangYong Torres je auto, které vás doveze na chatu, do hor i na rodinný výlet

Model Torres je na českém trhu poměrně nový a už nyní si získává oblibu, protože dostanete za rozumné peníze hodně muziky. V případě Torresu je to zkrátka pravda.

SsangYong se pomalu loučí, ale nebojte, loučí se pouze název! Automobilku má totiž nějaký ten pátek už nový vlastník, který s ní má velké plány. Nové modely tedy ponesou značku KG Mobility. V České republice se už prodávají pod značkou SsangYong by KGM. SsangYong totiž patří k jedné z nejstarších jihokorejských automobilek.

Korejci se nebáli experimentovat

SsangYong Torres je vzhledově drsné auto. Z přední části nezapře inspirací značkou Jeep, mnoho kolemjdoucích se dokonce opravdu ptalo na Jeep, a co že to je za nový typ. Torres je opravdu výrazný! Nechybí příď s šesti žebry, úzká světla a bohatá dávka oplastování nárazníků i blatníků. Třešničkou na dortu jsou plastová oka na kapotě, která mají čistě a pouze jen estetickou vlastnost. Bohužel zadní část vozidla už tak nápaditá není a mě osobě k dynamicky, terénnímu předku nesedí.

archiv redakce facestar

Zadní páté dveře totiž mají připomínat off-road s rezervním kolem připevněným zezadu, ovšem jde pouze o dekorativní plast a nechybí ani výrazná klika na pravé straně, která by na první pohled měla otevírat zadní dveře do strany. Ale pozor, vše to je jen design! Po zmáčknutí tlačítka na klice se víko kufru otevřou klasicky nahoru a najednou vidíte ten obrovský kufr. Torres vypadá navenek obrovsky, ale karoserie měří na délku jen 4,7 metru. Jako celek je vozidlo trošku designově nevyvážený, ale na lidi kolem rozhodně funguje.

Moderna v interiéru

Interiér se nese ve znamení jednoduchosti a elegance. Zpracování je povedené a dodává vnitřku nádech luxusu. Interiér můžete mít v různých barvách nebo v kůži. My jsme testovali trošku nudné černé provedení, které ale výrazně oživoval dekor v bronzové barvě. Oproti předešlým verzím má Torres nový informační systém, kde jsou aktuálně dva velké displeje vedle sebe. Pod středovým panelem nejsou žádné ovládací prvky, vše je aktuálně po faceliftu soustředěno na hlavním středovém displeji. Pro méně zdatné technické typy to může být trochu problém, protože někam se „promačkat“ je trošku složitější a chce to trošku cviku. Nechybí samozřejmě Android Auto a Apple CarPlay.

archiv redakce facestar

Ovládání nejpoužívanějších funkcí tlačítky na volantu je přesné a intuitivní, tady je vše v pořádku. Zmizel taky klasický, velký volič automatické převodovky a místo něj tu máme malý, který výrazně přispěl ke vzdušnosti interiéru, ale ovládání je trošku krkolomné, protože z R do módu D jdete dvěma ťuknutími přes neutrál, a to samé zpět. Jde si na to ale zvyknout. Dobíjení mobilu je ve středovém panelu na stojato a když vystupujete z vozidla, vůz vás upozorní, že tam máte telefon. Kromě obrovského vnitřního prostoru pro posádku je druhou výhrou zavazadelník. Ten se v základu pyšní parádním objemem 839 litrů (s rezervním kolem 703 litrů) a po sklopení zadních sedadel až 1662 litrů. Je to opravdu obrovský kufr, který nemá konkurenci! Nechybí samozřejmě mnoho asistenčních systému, od hlídání jízdy v pruzích až po neuvěřitelně upípaný asistent překročení rychlosti.

archiv redakce facestar

Pod kapotou jen benzín a je to škoda!

A tady je největší kámen úrazu! Model Torres se dodává výhradě s benzínovým motorem 1.5 GDI Turbo, který má výkon 120 kW, 280 Nm točivého momentu a není zrovna nejekonomičtější. Motor má relativně dost síly a je neskutečně tichý i ve vyšších rychlostech, kde je pak pouze nepříjemně slyšet velký aerodynamický odpor, který má neblahý dopad právě na spotřebu. Spotřeba je tu obecně velký problém, kde se i při opravdu velmi ale velmi klidné jízdě stěží ve městě dostanete pod 10 litrů. Bohužel i na dálnici není problém při 130 až 140 km/h jet za 11 litrů.

Opravdu jsou zde vyšší nároky na palivo, je potřeba s tím při koupi počítat! Jízdní vlastnosti Torresu jsou jinak na českých silnicích včetně těch rozbitých velmi sebevědomé a auto je jisté a vyvážené. Do interiéru nepronikají zvuky od podvozku, vozidlo je komfortněji nastavené. Torres můžete mít jak s pohonem přední nápravy, tak i pohonem všech kol, za který se připlácí 50 tisíc korun.

archiv redakce facestar

Je to cenový hit

Ale co je opravdu vynikající je cena! Ta většinou rozhoduje o koupi. Základní cena modelu Torres je po faceliftu vynikajících 699 900 korun. Vozidlo tak patří mezi nejdostupnější SUV na našem trhu. Jedná se tedy o opravdu férovou nabídku s drobnými výhradami.

archiv redakce facestar

Hodnocení redakce: 97,9%

+ Drsný design

+ Robustní zpracování

+ Prostorný a kvalitní interiér

+ Bohatá výbava v daném segmentu

+ Zavazadlový prostor

+ Cena

– Spotřeba

– Někdy až moc složitý infotainment

– Volič automatické převodovky

Související články