SUV Renault Captur představuje hybridní motorizaci E-Tech. Ta spojuje elektromotor se čtyřválcovým benzínem a tvoří tak zajímavou pohonnou alternativu. Jaká je však její využitelnost v praxi, to napoví náš test.
Captur je hezké kompaktní auto i pro použití ve městě. To by totiž mělo být jeho primárním revírem. Zepředu i zezadu se světly podobá na nejnovější verzi většího sourozence Kadjar, což vůbec není žádná výtka. Námi testovaný model měl modrou karoserii doplněnou o černé oplastování a stříbrnou střechu. Kombinace černého a šedého plastu je přítomna i na předním i zadním nárazníku.
and
Moderně střižená světla jsou vybavena Full LED technologií. Auto celkově působí robustně a sympaticky zaobleně, čemuž dopomáhají i 17 „kola s vyšším profilem a dvojitými paprsky. To, že jde o plug-in hybrid, nemáte téměř šanci poznat. Napoví vám to SPZ. Velmi pozorné oko si všimne, že na obou zadních blatnících jsou dvířka. Konektor pro připojení nabíjecího kabelu se nachází napravo. A také malé plakety na středních sloupcích informují o dvojitém pohonu.
and
Vnitřní prostor je na první pohled svěží a moderní. Mimořádně se nám líbí plovoucí středový portál, který okupuje volič převodovky a tlačítko elektronické ruční brzdy. Dominantní je zde barva černá. Sedadla jsou lemovaná bílou a také mají velmi odolně působící hrubou šedou látku na sedácích a opěradle. Opěrky hlavy jsou na bocích také bílé. Kožené jsou pouze boky sedadel. I celkový tvar je povedený. Modrá z exteriéru se přenáší i do kabiny v podobě lemování stříbrné obkladové lišty.
and
Systém Easy-Link
Že sedíte právě v hybridu vám napoví tlačítko EV pod tabletem, který využívá nový systém Easy-Link. Ten reaguje dostatečně rychle a přesně a je tedy značným krokem vpřed oproti starší generací infotainmentu.
and
Samostatná tlačítka má i vyhřívání sedadel, nastavení kamer či parkovací asistent. Přístrojový štít je plně digitální a i když nenabízí až takové množství různých nastavení zobrazování jako někteří konkurenti, stále ukazuje vše potřebné v dostatečně přehledné a obsažné formě.
and
Captur nastartujete tlačítkem, zamyká i odemyká se automaticky, což je samozřejmě příjemný prvek výbavy. Dostatečný prostor pro posádku vozu na vás čeká také v zadní části a to bez výrazného uskrovňování se. Kvůli baterií samozřejmě klesl objem zavazadlového prostoru a tak maximální kapacita je 379 litrů, postačí i na větší nákup či pár kufrů na víkendový výlet (osobně jsme si to vyzkoušeli).
and
Síla 91 koní
Nejzajímavější částí testovaného Captur je pohon. O ten se stará benzinový čtyřválec s výkonem 1,6 litru, jehož výkon představuje vcelku skromných 67kW / 91 koní. A protože jde o hybrid, dopomáhá mu elektromotor se svými 51kW / 69 koňmi. V praxi tedy ví Captur E-Tech využít systémový výkon až 117kW / 160 koní, což z něj činí nejsilnějšího zástupce tohoto modelu.
and
Samotná baterie není velká, její kapacita je 9,8 kWh a také benzínová nádrž má pouze 39 litrů. Captur E-Tech je při plném nabití schopen přejít na čistě elektrický pohon zhruba mezi 45 a 65 kilometrů. Pokud žijete ve městě a nabíječku máte například na parkovišti před prací je Captur E-Tech tím pravým autem pro vás.
and
Záleží na faktorech
Silnou stránkou je nízká spotřeba paliva a to zejména ve městě, kde hravě jezdí pod 4 litry v hybridním režimu. Pokud byste se rozhodli ve městě jít čistě na elektřinu, počítejte se spotřebou zhruba 16 kWh. Podotýkáme, že do hry vstupuje řada faktorů, jako například zapnuté topení či klimatizace a tedy i počasí. Právě v městském provozu však auto nejvíce využívá baterii i v kombinovaném režimu a nejefektivnější rekuperuje. Celkově není problém jezdit za něco přes 5 litrů.
and
Závěrem musíme říct, že Captur je pěkným a kompaktním SUV, kterému sluší i hybridní pohon. Samotný dojezd na baterii je obstojný a použitelný. Ve městě, při dostatečné infrastruktuře nabíječek a troše logistické snahy má smysl.
and