FACESTARAutotestRenault Arkana - nové hybridní SUV ve stylu coupé

Renault Arkana – nové hybridní SUV ve stylu coupé

Renault prolomil zavedené zvyklosti trhu a stal se první mainstreamovou automobilkou, která nabídla SUV ve stylu coupé. Dosud byl tento design vyhrazen prémiovým značkám. Tento zcela nový model Arkana zapadá do nabídky ostatních kompaktních modelů (Megane, Kadjar a Scenic) a zaměřuje se na celosvětově rychle rostoucí trh SUV. Renault Arkana zaručuje vzrušující jízdní zážitek, obzvláště ve verzi R.S. Line.  

Kryty předního a zadního nárazníku a ochrana blatníků podtrhuje vzhled SUV. Zatímco klesající linie střechy a linie oken vytváří svižný a štíhlý design na který navazuje zadní oko. A podtrhuje tak dynamický vzhled, který rovněž vystihuje vlastnosti stylu coupé.

100% LED světlomety disponují světelným podpisem ve tvaru C, charakteristickým prvkem modelů Renault. Který je příkladem stylového a dynamického designu modelu Arkana. Zadní část vozidla rovněž disponuje světelným podpisem ve tvaru písmene C s protaženou spodní linkou přes celou šířku dveří zavazadlového prostoru, zdůrazňující stylové linie a osobitý vzhled.

Podtrhuje tak dynamický vzhled, který rovněž vystihuje vlastnosti stylu coupé.
zdroj: Renault

R.S. Line

Nová Arkana je třetí model v nabídce Renaultu (po Cliu a novém Meganu), který nabízí novou designovou výbavu R.S. Line, která kombinuje eleganci se sportovností. Čerpá inspiraci z DNA Renault Sportu a ikonického modelu Megane R.S.. Ještě odvážnější design je dále podtržen barvou oranžová Valencia, dostupnou pouze u této výbavy. Detaily vytvořené černým lakováním a tmavými kovovými částmi, které zdobí karoserii, včetně lišty inspirované ve Formuli 1 v předním nárazníku.

100% LED světlomety disponují světelným podpisem ve tvaru C
zdroj: Renault

Nárazník je vybaven červenými elementy a tmavými disky, které jsou jedinečnými prvky této výbavy. Loga R.S. Line jsou umístěna na předních blatnících, zatímco na zadní části je dvojitá chromovaná koncovka výfuku a tmavý ochranný kryt ve spodní části nárazníku, specifický pro tuto R.S. Line verzi. Výbava R.S. Line bude k dispozici u motorů E-Tech Hybrid stejně jako u benzínového motoru TCe 140 a budoucího motoru TCe 160.

Výbava R.S. Line bude k dispozici u motorů E-Tech Hybrid stejně jako u benzínového motoru TCe 140 a budoucího motoru TCe 160.
zdroj: Renault

E-TECH Hybrid

Stejně jako u Clia, Capturu a Meganu, Renault používá stejnou strategii pro nový model Arkana a integruje svou inovativní technologii E-Tech Hybrid. Plně hybridní pohonnou jednotku můžeme najít pod kapotou Clia E-Tech Hybrid, zajišťuje, že se vůz vždy rozjíždí na elektrický pohon, nabízí větší potěšení z řízení za všech jízdních podmínek díky ostré a okamžité akceleraci. Motor má také vynikající energetickou účinnost díky své inovativní multi-mode převodovce, výkonnému systému rekuperace brzdné energie a vysoce automatizovanému systému dobíjení baterie.

Detail interiéru výbavy R.S. Line
zdroj: Renault

E-Tech Hybrid umí pokrýt 80% městského provozu v plně elektrickém režimu, snižuje emise CO2 a spotřebu paliva o 40% oproti klasickému spalovacímu motoru ve městských podmínkách. Řidič může použít nastavení Multi-Sense pro výběr specifického jízdního režimu: My Sense pro každodenní použití, Eco pro ještě nižší spotřebu paliva a Sport pro kombinování síly ze všech třech motorů.

Nová Arkana bude obsahovat přeplňovaný zážehový čtyřválcový motor 1.3TCe s přímým vstřikováním
zdroj: Renault

TCe 140 a TCe 160

Nová Arkana bude obsahovat přeplňovaný zážehový čtyřválcový motor 1.3TCe s přímým vstřikováním. Bude k mání ve všech verzích, je hospodárný a výkonný, aby nabízel skutečné potěšení z jízdy. Spolu s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC bude k dispozici nejprve jako verze s výkonem 140k a poté i ve verzi 160k. Nová Arkana má také jedinečnou a zcela novou technologii pod kapotou – 1.3TCe s mikrohybridním systémem, který přidává alternátor-startér spojený s 12V Li-Ion baterii umístěnou pod sedačkou spolujezdce.

Benzínový motor 1.3TCe 140k nabízí 260Nm točivého momentu dostupného od 1600ot. a nabízí perfektní kombinaci spotřeby paliva, ovladatelnosti a jízdního komfortu.

Objem zavazadlového prostoru je 513 l (TCe) / 438 l (E-TECH).

Interiér Renaultu Arkana
zdroj: Renault

Související články