FACESTARŽivotní stylPŘIDÁTE SE K STÁLE POČETNĚJŠÍ ARMÁDĚ BĚŽCŮ? VÍTE, JAK VLASTNĚ ZAČÍT?

PŘIDÁTE SE K STÁLE POČETNĚJŠÍ ARMÁDĚ BĚŽCŮ? VÍTE, JAK VLASTNĚ ZAČÍT?

 

 

Neběhejte moc rychle

Běhání je ideální sport na hubnutí, má to ale jeden háček. A to sice tempo běhu. Překvapivě se totiž hubne při nižší rychlosti běhu, kdy je tepová frekvence optimální. Tepovou frekvenci si můžete sledovat buď pohmatem a hodinkami, případně si můžete nakoupit třeba nástavec na iPhone, nebo jiný telefon, či přímo zařízení, které tepovou frekvenci měří a nenechává vás běžet zbytečně rychle.

Spalování tuků je totiž skutečně věda a rozhodně neplatí prostá úměra, že čím více dřu, tím více hubnu. Začátečníci by rozhodně neměli běhat ve vysoké rychlosti, ale spíše jemně vyklusávat. Není rozhodně vhodné na začátku lapat po dechu, trénink může být účinný, i pokud nepadáte únavou! Při prvních trénincích ani není vhodné běžet celou stanovenou dobu, ale je vhodné rozložit trénink napůl mezi běh a rychlou chůzi a postupně podíl běhu prodlužovat. Zrychlit běh je vhodné až po zhruba třech měsících běhání.

Nebuďte přemotivovaní

Začátečníci si velmi často stavějí před sebe příliš vysoké cíle ohledně toho, co chtějí splnit. Vytrvalost a trpělivost je ale na začátku klíčová. Je lepší postupovat pomalu, ale jistě, než se trápit, že nedosahuji zázraků.

Běhejte často tak akorát

Běžecký trénink byste měli absolvovat tak akorát. To rozhodně není každý den, ale také ne třeba jen jednou nebo dvakrát týdně. Ideální délka tréninku je třicet minut, běhejte obden a tuto frekvenci skutečně dodržujte.

Dejte si pozor na zranění

Při běhu se nezraníte ani tak tím, že byste prováděli nějaký nebezpečný manévr: „Pro tělo to je zdravý pohyb, není to kontaktní, takže si tak maximálně vyvrknete kotník a kromě dobrých bot nemusíte vlastně investovat do žádných dalších věcí,“ říká fitness trenér Vojtěch Petráček. Zranění však hrozí třeba z únavy, nebo z toho, že běžec na začátku svaly neprohřeje a na konci se neprotáhne.

Trenér Petráček doporučuje podporovat cirkulaci krve enzymy. V tomto směru je vhodný například jediný volně prodejný enzymoterapeutický lék Wobenzym nebo pravidelné otužování, které pomáhá i lymfě.

Související články