Počítejte kalorie s námi! 10 nejčastějších pohybových aktivit, díky kterým budete v kondici!

Běh je ve spalování kalorií na prvním místě. Když poběžíte průměrnou rychlostí 13 km v hodině, spálíte za hodinu asi 986 kalorií (pokud bereme v úvahu osobu, která váží 72,5 kg.

1. Běh

Běh je ve spalování kalorií na prvním místě. Když poběžíte průměrnou rychlostí 13 km v hodině, spálíte za hodinu asi 986 kalorií (pokud bereme v úvahu osobu, která váží 72,5 kg.

2. Inline bruslení

Tento druh sportu možná dnes už není tak in, jak býval v devadesátých letech minulého století, ale je to skvělý způsob, jak spalovat kalorie. Pokud vážíte 72,5 kg, spálíte 913 kalorií za hodinu.

3. Squash a tenis

Pokud vám to jde s raketou a míčkem, neváhejte a pusťte se do toho. Za hodinu totiž spálíte v obou případech při váze 72,5 kg 923 kalorií.

4. Spinning

Když budete hodinu rytmicky roztáčet kola, spálíte při střední zátěži a váze 72,5 kg 799 kalorií za hodinu. Takže nohy na pedály a jedeme!

5. Taekwondo

Taekwondo je jedno z nejsystematičtějších a nejvědečtěji pojatých korejských tradičních bojových umění a cvičíte se při něm nejen v tělesných bojových dovednostech, ale také v duševních schopnostech. Při váze 72,5 kg spálíte za hodinu cvičení 761 kalorií.

6. Aerobik

Při aerobiku spálíte stejné množství kalorií za hodinu jako při taekwondo. Pokud vám nevyhovuje bojové umění, můžete zkusit právě aerobik. Určitě se po cvičení budete také dobře cítit.

7. Jízda na kole

Nebaví vás šlapat stále na místě? Jeďte se projet na kole do přírody. Za hodinu spálíte také slušné množství kalorií, a to 609 při již zmíněné hmotnosti 72,5 kg.

8. Běžkování

Během zimy si na kole většinou moc nezajezdíte, pokud není extrémně teplé počasí. Jestliže ale máte poblíž zasněženou krajinu, vydejte se na běžky. Za hodinu spálíte 510 kalorií. Stále samozřejmě mluvíme o váze 72,5 kg.

9. Plavání

418 kalorií spálíte intenzivním plaváním. Pokud máte tento sport rádi, určitě vám také pomůže s redukcí nadváhy. Je také vhodné pro lidi, kteří si musí kvůli vyšší tělesné hmotnosti dávat pozor na klouby a nemůžou provádět jiná cvičení.

Jídlo u žen ovlivňuje hormonální rovnováhu: Co by ženy měly a neměly jíst

10. Tanec

Spalovat kalorie lze i při společenské zábavě. Stejné množství jako při plavání, tedy 418 kalorií, spálíte hodinou energického tance, jako je například salsa. A ještě se při tom skvěle pobavíte.

Pokud je vaše hmotnost vyšší a nesportujete pravidelně, budete spalovat o něco více kalorií a budete hubnout rychleji. Jestliže sportujete pravidelně a potřebujete shodit kila, bude to pro vás trošku náročnější. Musíte cvičit více než doposud a také jíst méně kalorická jídla. Ale i když úbytek hmotnosti nebude tak velký, každým cvičením přispíváte k tomu, abyste se cítili lépe a byli zdravější.