FACESTARReceptyOVESNÁ KAŠE: PORADÍME VÁM, JAK JI PŘIPRAVIT CHUTNOU, ZDRAVOU A BEZ CUKRU

OVESNÁ KAŠE: PORADÍME VÁM, JAK JI PŘIPRAVIT CHUTNOU, ZDRAVOU A BEZ CUKRU

 

 

Proč jsou ovesné vločky zdravé

Na ovesných vločkách je cenné, že jde o celozrnný obilný výrobek. Obsahují tedy dostatek vlákniny a dalších prospěšných látek. Jsou vhodné například i pro diabetiky, pro lidi s vysokým krevním tlakem a nemocemi srdce.

Ovesné vločky pomůžou snižovat hladinu cholersterolu v krvi. Díky vysokému obsahu vlákniny vás také na dlouho zasytí, a proto jsou obzvláště vhodné k snídani, a to i při redukční dietě.

Pozor na „hotové“ ochucené ovesné kaše, müsli a tyčinky

Tyto výrobky obsahují kromě zdravých vloček často také velké množství nezdravého cukru, a pokud mají snížený obsah cukru, často obsahují umělá aromata a umělá sladidla. Je proto důležité číst informace o složení, které najdeme na obalu.

Jak připravit chutnou ovesnou kaši bez cukru

Jestliže chcete z konzumce ovesné kaše vytěžit pro své zdraví maximum, rozhdoně by neměla obsahovat velké množství cukru ani chemických náhražek. Jak to ale udělat, aby byla kaše nejen zdravá, ale také chutná?

1. Rozmixujte zralé mango s mlékem a přidejte ho do kaše místo obyčejného mléka. Mango dodá kaši výtečnou chuť a přírodní cukr, který je v tomto ovoci obsažen v dostatečném množství, kaši osladí. Do kaše můžete přidat i další sladké ovoce – maliny, jahody nebo broskve. Vynikající je také
ovesná kaše s borůvkami.

2. Přidejte do kaše skořici a med. Spolu s mlékem a vločkami vytvoří lahodnou kombinaci. Pokud usilujete o snížení nadváhy, sáhněte po odtučněném mléku.

3. Dochuťte kaši kouskem čokolády s vysokým obsahem kakaa (alespoň 70 %). Obohatí chuť kaše a ukojí vaši chuť na sladké.

andstylecraze.com

Jak připravit zdravé domácí müsli tyčinky

Nemáte čas na přípravu vydatné snídaně? Připravte si dopředu müsli tyčinky, které můžete zakusovat i po cestě do práce.

Promíchejte šálek ovesných vloček s hrstí rozinek, pokrájených sušených meruněk a s dalšího sušeného ovoce podle vlastního výběru. Přidejte mandle, arašídy a vlašské ořechy. Směs dochuťte skořicí a medem. Pak do směsi přidejte vaječný bílek jako pojivo a rozprostřete ji na plech vyložený pečicím papírem. Pečte při 180 °C 15 až 20 minut. Jakmile směs vychladne, nakájejte ji na tyčinky a uschoveje ve vzduchotěsné nádobě.

Další recepty na domácí müsli tyčinky najdete zde:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Související články