Opel Corsa-e: elegantní dáma, která má styl a dostatek energie

Elektromobily to je jedno velké téma. Co by ve vás vzbudilo zájem o auto na elektřinu? Design automobilu, slušný dojezd, jednoduché soužití, levný provoz, vybudovaná infrastruktura? Opel spojil slavné jméno Corsa s moderní technologií a na světě je Corsa-e a my jsme se jí podívali na zoubek.

Opel Corsa je synonymem městského auta, vozidla pro mladé řidiče. Corsa je pro Opel opravdu zásadní a jejím revírem je město. My si myslíme, že město a třída malých aut k sobě pasují, když je ale pod kapotou elektromotor, tak o to víc. Hned na začátku můžeme konstatovat, že Corsa s přívlastkem e 100% naplnila naše očekávání. 

Exteriér nezklame

V tomto ohledu musíme Opel pochválit. Corsa vypadá výborně. Při pohledu na karoserii pocítíte znaky svého majitele, koncernu PSA, to jí však nebrání, aby byla dostatečně svá. Lehkost designu je v tomto případě příjemným bonusem, i když za jízdy si z exteriéru mnoho neužijete. Naštěstí se Opel ubránil pokusu podobat se crossoveru, městským mini SUV a zachránil tak kus pěkného, ​​ničím nerušeného designu.

Dokovací zásuvka se nachází standardně na místě pro pistoli na tankování paliva. Tento trend postupně uvidíme při všech elektromobilech. 

Povedený design reflektuje požadavky městského auta. Zachovává si rozumné rozměry, ve kterých se dá skrýt veškerá dostupná bezpečnostní výbava. Vzezření není extravagantní, ale stále vyzařuje určitou dynamiku. Informace o jízdě se zobrazují na 8-palcovém LCD displeji. Ten disponuje různými zobrazeními. Námi testovaná Corsa e v elegantní červené barvě s černou střechou vypadá šmrncovně až luxusně.

 Malá velká Corsa-e

Corsa i v elektrické verzi zůstává věrná své tradici. Je to malé velké auto. Má dostatek prostoru vpředu i pro dlouhány a řidič si najde pohodlnou pozici, aby za volantem zvládl pár stovek kilometrů bez bolesti zad. Sedadla jsou příjemně tvrdá a dávají tělu dostatečnou oporu. Lákavé je i kožené provedení s poměrně decentním, ale viditelným prošíváním. Kůží je opatřena také loketní opěrka, a dále nechybí ani chromové nebo lesklé prvky,

Zavazadlový prostor je adekvátní své třídě. Základní objem 309 litrů je dostačující. V případě, že potřebujete nouzově odvézt více zavazadel, nabízí se možnost sklopit zadní sedadla a prostor okouzlí hodnotou 1 015 litrů.

Do města a zpět

Elektrická Corsa nás přesvědčila, že elektřina ve městě má smysl. Po plném nabití akumulátoru počítač ukazoval dojezd 220 kilometrů. Postupně se však začal zvyšovat a po ujetí 50 kilometrů na počítači svítila hodnota 260 kilometrů. Konečným výsledkem 340 kilometrů Corsa dokázala přeskočit údaj výrobce. Pokud tedy nemáte možnost nabíjet v práci, tak vám postačí se připnout do zásuvky jen doma a i to jen jednou za týden – samozřejmě za předpokladu, že jezdíte do města a zpět.

Opel se nechá „ládovat“ třífázovou AC nabíječkou s výkonem 11 kW. Tehdy ho nabijete přibližně za 5 hodin. Pokud máte k dispozici rychlonabíječku, tak je možné využít i 100 kW dokovací stanici. Pokud si tedy dobře naplánujete jízdy, Opel skvěle zvládne roli městského a příměstského auta bez toho, aniž byste se báli, že někde v zácpě dojde energie.

Rekuperace

Corsa samozřejmě dokáže i rekuperovat. Převodovka má kromě klasického D i stupeň B. V něm intenzivně brzdí a rekuperuje energii. 

Opel Corsa-e je po dynamické stránce vybavena velmi dobře. Elektromotor disponuje výkonem 100 kW. Maximální točivý moment 260 Nm je k dispozici v podstatě od nulové rychlosti, takže vystřelí z křižovatky jako rozzuřená surikata.

Osobně bychom Corsu e doporučili lidem, kteří hledají auto do města.

Plusy:

+ Rozumně nastavený elektro pohon s výkonem do 100 kW
+ Prostorová nabídka vpředu i vzadu, kvalitní sedadla
+ Objem zavazadlového prostoru v základním uspořádání
+ Rozmístění a obsluha ovládacích prvků

Mínusy:

– Po sklopení opěradel nevzniká rovná plocha