Nový VW T-Roc R se chlubí výkonem 300 koní

Nový Volkswagen T-Roc R je všestranný crossover s výkony opravdového sportovního vozu. Tato nová hvězda kompaktní modelové řady T-Roc poskytuje nejvyšší výkon 221 kW/300 k a z nuly na 100 km/h zrychlí za pouhých 4,8 sekundy. Další „rozlet“ nejnovějšího člena rodiny modelů Volkswagen R zastaví elektronický omezovač až při rychlosti 250 km/h. 

  • Sportovní vrcholná verze poskytuje výkon 300 koní,
  • z nuly na 100 km/h za pouhé 4,8 sekundy,
  • v sériové výbavě pohon všech kol 4MOTION,
  • dále také 7stupňová převodovka DSG,
  • sportovní podvozek s voličem jízdních režimů,
  • ceny začínají lehce nad milion korun.

Po březnové premiéře na Ženevském autosalonu a srpnovém zahájení předprodeje přichází pro fanoušky sportovních modelů Volkswagen R okamžik, kdy se můžeme seznámit novým modelem T-Roc R. Tento sportovní model vyniká na první pohled již svým vzhledem. Stačí usednout za volant, sešlápnout pedál plynu a T-Roc R okamžitě zareaguje ohromující dynamikou čistokrevného sportovního vozu.

andStačí usednout za volant, sešlápnout pedál plynu

Jízda se stává zážitkem

Nový T-Roc R si získá náročné řidiče vynikajícími jízdními vlastnostmi, za něž vděčí modernímu motoru 2.0 TSI a inteligentnímu pohonu všech kol 4MOTION. Kombinace přeplňování výfukovým turbodmychadlem a přímého vstřikování benzinu zajišťuje již od nízkých otáček úctyhodný točivý moment, jehož křivka vrcholí hodnotou 400 N.m. T-Roc R přitom nabízí optimální dynamiku v širokém rozsahu využitelných otáček.

andModerní motor 2.0 TSI

Maximální zrychlení při rozjezdu zajistí sériově dodávaná funkce Launch Control. Pro velmi sportovní jízdu lze navíc plně deaktivovat elektronicky řízený stabilizační systém ESC. Sedmistupňová převodovka DSG byla pro sportovní verzi T-Roc R optimalizována. Osvědčený pohon všech kol 4MOTION mění rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu během milisekund podle jízdní situace a prokluzu kol. Výsledkem je nejlepší možná trakce i za nepříznivých povětrnostních podmínek, například na sněhu nebo zledovatělé vozovce. Vysokovýkonná brzdová soustava zaručuje za všech okolností krátké brzdné dráhy. T-Roc R jezdí standardně na 18“ kolech, na přání je mohou nahradit 19“ kola (příplatek 15 200 Kč).

andNový T-Roc R si získá náročné řidiče vynikajícími jízdními vlastnostmi

Co odlišuje sportovní verzi R?

Nezaměnitelný vzhled dodávají novému modelu T-Roc R specifické nárazníky v designu R, černé lamely v otvorech pro přívod vzduchu a logo R na černé masce chladiče. Vynikající osvětlení vozovky mají na starosti světlomety LED. Efektní světla pro denní svícení jsou umístěna ve svislé poloze na okrajích předního nárazníku – vrcholná verze modelové řady T-Roc je díky tomu snadno rozpoznatelná již zdálky. Zadní sdružené svítilny LED mají tmavě červená krycí skla v typickém stylu R.

Dvojité koncovky výfukové soustavy na pravé a levé straně jsou chromované. Za příplatek 90 200 Kč může mít T-Roc R ještě výraznější sportovní zvuk, pokud se zákazník rozhodne pro titanovou výfukovou soustavu R „Performance“ od renomované společnosti Akrapovič. Dalším jejím přínosem je unikátní design koncovek a o sedm kilogramů nižší hmotnost.

andVýfuková soustava R „Performance“ od renomované společnosti Akrapovič

Sportovní sedadla s výraznými bočními polštáři mají sériově čalounění ArtVelours R, které může být na přání nahrazeno kůží Vienna R (příplatek 40 600 Kč). Skvěle do ruky padne sportovní volant R s dole zploštělým věncem a páčkami pro manuální řazení. Kůží obšitý věnec multifunkčního volantu je zdoben krystalicky šedým prošíváním a celkový dojem umocňuje logo R. Na zadní straně volantu jsou umístěny dvě páčky pro pohotové manuální řazení sedmistupňové převodovky.

T-Roc R je chytrý a bezpečný

Nový T-Roc R se vyznačuje také chytrou konektivitou a moderními asistenčními systémy. K 8“ dotykovému displeji TFT lze díky tomu připojit chytrý telefon. Prostřednictvím systému „App-Connect“ mohou být na displeji vozidla zobrazovány a ovládány vybrané aplikace pro telefony s operačními systémy Android nebo iOS. Na přání dodávané telefonní rozhraní „Comfort“ umožňuje indukční nabíjení. Řidič má pro vícebarevný digitální panel přístrojů „Active Info Display“ na výběr různá nastavení a režimy zobrazování.

andNový T-Roc R se vyznačuje také chytrou konektivitou

Stejně jako všechny ostatní verze modelové řady T-Roc je i verze R vybavena moderními asistenčními systémy. Mezi ně patří sériově dodávaný asistent pro rozpoznávání únavy, asistent „Lane Assist“ pro jízdu v jízdním pruhu, automatické nouzové volání, asistent pro rozjezd do kopce nebo asistent pro sjíždění strmých svahů. Na přání může být cestování v modelu T-Roc R ještě komfortnější, pokud si řidič zvolí například atraktivní paket asistenčních systémů, který zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat ACC „stop & go“, asistenta pro jízdu v dopravní koloně, asistenta pro couvání z parkovacího místa, asistenta pro sledování slepého úhlu a systém „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění.

Snad se nám podaří brzy zajistit T-Roc R do testu, abychom se s Vámi mohli podělit o zážitky za volantem.