FACESTARReceptyNAČERPEJTE ENERGII V ZIMĚ! VYZKOUŠEJTE SMOOTHIES, NA KTERÉ VÁM STAČÍ JEN 3...

NAČERPEJTE ENERGII V ZIMĚ! VYZKOUŠEJTE SMOOTHIES, NA KTERÉ VÁM STAČÍ JEN 3 INGREDIENCE!

Smoothie může být i výbornou a výživnou svačinkou, nebo jím lze nahradit hlavní jídlo např. při redukční dietě. Pokud s přípravou smoothies doposud nemáte zkušenosti, určitě si to vyzkoušejte. Překvapí vás příjemný koktejl chutí, plný důležitých živin pro vaše tělo.

Smoothie může být i výbornou a výživnou svačinkou, nebo jím lze nahradit hlavní jídlo např. při redukční dietě. Pokud s přípravou smoothies doposud nemáte zkušenosti, určitě si to vyzkoušejte. Překvapí vás příjemný koktejl chutí, plný důležitých živin pro vaše tělo.

1. Mandarinka, ananas, banán

2 mandarinky (oloupané a rozdělené na dílky), 1/2 šálku ananasu, 1 banán. Rozmixujeme je s 1/2 až 1 šálkem tekutiny.

2. Arašídové máslo, jahody, banán

1 šálek jahod, 1 velký pokrájený banán, 1 až 2 lžičky arašídového másla. Rozmixujeme je s 1/2 až 1 šálkem tekutiny

3. Mrkev, mango, kokos

1 vekou mrkev, 1 šálek pokrájeného manga a 1 až 2 lžičky strouhaného kokosu rozmixujeme s 1/2 až 1 šálkem tekutiny.

4. Zázvor, ananas, limetka

2 šálky ananasu, 2 limetka (oloupaná a pokrájená), 1 centimetrový kousek zázvoru (jemně pokrájený). Rozmixujeme s 1/2 až 1 šálkem tekutiny.

5. Třešně, borůvky, kapusta

1 šálek kapusty, 1 šálek třešní, 1/2 šálku borůvek. Rozmixujeme s 1/2 až 1 šálkem tekutiny.

6. Třešně, mango, jogurt

1 šálek pokrájeného manga, 1 šálek třešní, 1/2 šálku bílého jogurtu. Rozmixujeme s 1/2 až 1 šálkem tekutiny.

7. Maliny, banán, chia

1 a 1/2 šálku malin, 1 velký pokrájený banán, 1 lžička semínek chia. Rozmixujeme s 1/2 až 1 šálkem tekutiny.

8. Brusinky, ananas, špenát

1 a 1/2 šálku ananasu, 1/2 šálku brusinek, 1 šálek špenátu. Rozmixujeme s 1/2 až 1 šálkem tekutiny. Místo brusinek můžeme použít jakékoli lesní plody.

9. Banán, borůvky, kakao

1 velký pokrájený banán, 1 šálek borůvek, 1 lžíce kakaa. Rozmixujeme s 1/2 až 1 šálkem tekutiny.

10. Mango, lesní plody, kokos

1 šálek směsi lesních plodů, 1 šálek manga, 2 lžíce strouhaného kokosu. Rozmixujeme s 1/2 až 1 šálkem tekutiny.

Několik tipů k přípravě surovin a mražení

• Jednotlivé dávky ukládejte do sáčků nebo nádobek vhodných do mrazáku.

• Jednotlivé suroviny nejprve pokrájejte a zmrazte na táckku a teprve potom je rozdělte do sáčků na jednotlivé dávky. Nebude z nich pak jednolitá mražená hmota.

• Vyjměte sáček z mrazáku několik minut před mixováním, aby suroviny trošku povolily. Mixování pak bude snazší.

• Doporučené tekutiny: voda, kokosová voda, mléko, rostlinné mléko, ovocná šťáva, jogurt či kefír

• Místo manga můžete použít broskve a kombinovat s dalším ovocem. Také můžete do smoothies přidat lněné či konopné semínko.

• Suroviny v mrazáku vydrží několik měsíců.

• Když přidáte 1 šálek listové zeleniny, budete mít „zelená“ smoothie (nemusí mít vždy zelenou barvu, ale obsahuje zelenou listovou zelninu, jako je mangold, špenát, kapusta, římský salát či další druhy salátů) a v nich mnoho prospěšných látek navíc.

• Pokud chcete smoothie použít jako náhradu jídla, přidejte bílkovinu v prášku nebo ořechová másla či semínka (chia, konopné, lněné).

Související články