FACESTARAutoAutotestMitsubishi ASX 1.3 Mild Hybrid: Osobitá japonská tvář se sportovním charakterem!

Mitsubishi ASX 1.3 Mild Hybrid: Osobitá japonská tvář se sportovním charakterem!

Nové Mitsubishi ASX prošlo výraznou proměnou, která přivádí pozornost na moderní design a také plug-in hybridní pohon. Jak si vedla v přeplňovaném čtyřválcovém mild-hybridu, který spolupracuje s manuální převodovkou? Podívejte se s námi po kapotu v rámci týdenního testování.

Nejnovější model Mitsubishi ASX působí naživo skutečně skvěle. Díky upravenému designu přebírá od svého francouzského základu (poznámka redakce Renault Captur) sportovnější charakter, který zdůrazňuje kontrast mezi robustní černou maskou chladiče, nazvanou „dynamický štít“, a odstínem karoserie v námi testované verzi metalické bílé barvě Crystal. Výrazná výška a robustní design nárazníků by s trochou nadsázky mohl tento vůz řadit mezi terénní vozy, nemyslíte?

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) – /Patrik Reis / facestar.cz

S příchutí elegance

Atraktivní vzhled podtrhují výrazné prvky, jako jsou ochranné kryty předního a zadního nárazníku, černé plastové lemy ve spodní části karoserie, hluboké prolisy na kapotě, výrazné podběhy kol a praktické střešní lišty. Dynamiku vozu pak umocňuje elegantně klesající linie střechy. Mitsubishi ASX sází na moderní styl a sebevědomý design, který na první pohled zaujme.


Novinka, která se objevuje na českém trhu, vstoupila do prodeje s celkem čtyřmi různými stupni výbavy. K našemu testování jsme obdrželi vůz ve výbavě, která nese označení Intense+. Tato verze patří mezi ty lépe vybavené a je druhou nejvyšší variantou, kterou si zákazníci mohou pořídit. Tato výbava přináší několik zajímavých prvků, které zvyšují komfort a zážitek z jízdy, a zároveň ukazuje, kam se Mitsubishi posunulo z hlediska modernizace a technologického pokroku. Už na první pohled je zřejmé, že se jedná o vůz, který má ambice zaujmout nejen svým designem, ale i svou plnou funkčností.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) – /Patrik Reis / facestar.cz

Svými rozměry i vybavením skutečně dobře se přizpůsobí městskému provozu. V takovém případě je ochopen reagovat na rychle se měnící situace a omezený prostor. Přínosem tohoto vozu jsou couvací kamery, které výrazně usnadňují manipulaci na parkovištích nebo v jiných stísněných prostorách. Kamera je navíc doplněna o systém hlídání okolí vozidla, což představuje další úroveň bezpečnosti. Tento systém je navržen tak, aby neustále monitoroval situaci kolem vozu a upozorňoval řidiče na případná rizika, například při změně jízdního pruhu nebo při vyjíždění z parkovacího místa.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) – / Patrik Reis / facestar.cz

Dalším prvkem, který ovlivňuje jízdní komfort ve městě, je manuální převodovka, v našem případě. Mechanická převodovka vyžaduje, aby řidič aktivně volil odpovídající rychlostní stupeň podle aktuální situace na silnici. To sice může být, jak jsem se přesvěčil, v hustém provozu trochu náročnější, ale na druhou stranu máte větší kontrolu nad vozidlem.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) | /Patrik Reis / facestar.cz

Pro ty, kteří nejsou zvyklí na manuální převodovky, může být časté řazení ve městě zpočátku trochu nepohodlné, zejména v kolonách nebo při častém zastavování na semaforech. Nicméně tento problém do značné míry řeší grafika na palubní desce, která vás informuje o tom, kdy je vhodné přeřadit na jiný rychlostní stupeň. Tento prvek je velmi užitečný, protože nejen zvyšuje pohodlí jízdy, ale také pomáhá optimalizovat spotřebu paliva, což je ve městě, kde se často zastavuje a rozjíždí, obzvláště důležité.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) | /Patrik Reis / facestar.cz

Do města i na dálnici

Díky svým kompaktním rozměrům, modernímu technologickému vybavení a dobré ovladatelnosti je nové ASX výbornou volbou pro městský provoz. Pokud hledáte vozidlo, které vám usnadní každodenní cestování po městě, rozhodně stojí za to zvážit tento model.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) | /Patrik Reis / facestar.cz

Oblíbený crossover v segmentu kompaktních SUV, se na trhu prezentuje jako všestranný vůz, který nabízí širokou škálu motorizací a možností pohonných jednotek. Nabídka motorizací zahrnuje vše od menších a úsporných jednotek až po sofistikované hybridní pohonné systémy, které zajišťují efektivní provoz a zároveň přinášejí ekologičtější přístup k mobilitě. Mitsubishi ASX tak dokazuje, že i v kompaktním balení může být ukryto mnoho technologických možností.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) – /Patrik Reis / facestar.cz

Základ tvoří litrový tříválec spojený s manuální převodovkou. Dalším stupněm je čtyřválcová třináctistovka, která je rovněž dostupná s manuálem, zatímco její silnější varianta je vybavena pouze dvouspojkovou automatickou převodovkou. Na vrcholu nabídky pak stojí hybridní šestnáctistovka s multimódovou automatickou převodovkou vycházející z technologie E-Tech od Renaultu.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) / Patrik Reis / facestar.cz

V testovaném modelu jsem měl možnost vyzkoušet slabší verzi mild-hybridní třináctistovky – zážehový čtyřválec DOHC s přeplňováním turbodmychadlem. Tato jednotka poskytuje maximální výkon 103 kW (140 koní) při 4500 až 6000 ot./min a nabízí točivý moment 260 Nm dostupný již od 1750 ot./min. Pohon předních kol pak zajišťuje vyvážený a svižný jízdní projev, ideální pro každodenní provoz i delší trasy.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) / Patrik Reis / facestar.cz

Neztrácí dech

Motor má až sametový projev, kabina je skvěle odhlučněná a největší sílu cítíte v nižších a středních otáčkách. Ve vyšších už začíná výkon trochu ztrácet na dechu, a místo pocitu dynamiky se dostaví spíš zvýšená hlučnost. Asistent řazení sice někdy doporučuje přeřadit až příliš brzy, ale kdybyste ho poslechli, motor by si to s vámi nejspíš vyřídil sám.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) | /Patrik Reis / facestar.cz

Lehkou nohou pod 7 l

Na běžné ježdění je naprosto v pohodě. Sem tam jsem se odvážil předjet i výrazně pomalejší řidiče. Při lehké noze jsem se dočasně dostal na hodnotu 6,8 litrů na 100 km, ale pokud se pustíte do svižnější jízdy, průměrná spotřeba 7,8 litrů vás nepřekvapí. Samotné řazení je hladké, přesné a bez jakéhokoliv „gumového“ pocitu, takže tady se rozhodně nemáte čeho bát ba naopak s chutí do toho.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) / Patrik Reis / facestar.cz

Interíér vozu je prostorný ve všech směrech, jak v přední části vozu tak i zadní posádka si na prostor nemůže stěžovat. Dostatek odkládacích míst je příjemným bohusem. Designéři mysleli na všechno, použité materiály jsou příjemné na dotek a nepůsobí laciným dojmem. Všechny modely mají ve standardní výbavě vertikální 10,4“ dotykový displej infotainmentu, ovšem velikost digitálního přístrojového štítu se liší podle zvolené výbavy.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) – Patrik Reis / facestar.cz

Nižší modely nabízejí menší 7“ displej, který neumožňuje promítání navigace, což je funkce dostupná až u nejvyšší varianty Instyle. Velké díky Mitsubishi, že zůstává věrné osvědčené klasice. Mám na mysli kulaté ovladače pro ventilaci a elegantní klavírní tlačítka stále hrají hlavní roli. Tlačítka, umístěná nad výdechy, slouží například k ovládání vyhřívání sedadel nebo ke spuštění parkovacího asistenta.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) – Patrik Reis / facestar.cz

Rádce i pomocník

Námi testovanou verzi ASX doplnila zatmavená zadní okna, které poskytnou nejen stylový vzhled vozu, ale jsou zároveň praktickým řešením na delších cestách. Nabídku testované verze doplní vyhřívaná přední sedadla a volant, v zimních měsících tohle mile rádi oceníte. Zatímco v létě si interiér zpříjemníte díky automatické klimatizaci.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) – Patrik Reis / facestar.cz

Vestavěná bezdrátová nabíječka se postará o váš telefon a s funkcí My Sense si můžete přizpůsobit jízdní režim podle aktuálních potřeb. Bezdrátová konektivita Apple CarPlay a Android Auto, abyste zůstali ve spojení, je samozřejmostí. Vše přehledné a velmi rychlou odezvou.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) – Patrik Reis / facestar.cz

Za zmínku rovněž stojí, že nové Mitsubishi ASX sleduje váš styl jízdy a snaží se vás nenápadně učit řídit efektivněji. Systém vám připomene, že byste mohli být preciznější při řazení. Asistent rozjezdu do kopce aktivujete jednoduše sešlápnutím brzdy, což zajistí plynulý start i v náročnějším terénu.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) – Patrik Reis / facestar.cz

V Renaultech je základ promyšlený do posledního detailu. Důkazem je tlačítko My Safety Perso umístěné nalevo od volantu. Díky němu máte okamžitý přístup k individuálně nastavené kombinaci jízdních asistentů. Po každém nastartování tak můžete snadno deaktivovat „eurohlásič“ Intelligent Speed Assist (ISA) a přizpůsobit si vůz přesně podle svých potřeb a stylu jízdy.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) – Patrik Reis / facestar.cz

Společník na cesty

Mitsubishi ASX si i nadále drží svou praktičnost jako vůz vhodný pro čtyřčlennou posádku. Varianta s klasickými spalovacími motory navíc nabízí slušně dimenzovaný zavazadlový prostor o základním objemu 484 litrů, což stačí na běžné rodinné potřeby i delší výlety. Pokud sáhnete po skvěle vyladěné, ale zároveň nejdražší hybridní verzi, musíte počítat s kompromisem. V tomto případě se kufr zmenší na 348 litrů. Výběr je na vás.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) / Patrik Reis / facestar.cz


Zadní lavice je posuvná v rozsahu 160 mm, což přináší větší flexibilitu, ale pohybuje se pouze jako celek, což může být drobným omezením. Tento kompromis však bohatě vyvažuje možnost zvětšení zavazadlového prostoru na velmi slušných 536 litrů. Po sklopení opěradel navíc vznikne rovná podlaha a objem naroste až na úctyhodných 1275 litrů. Další praktický bonus? Od druhé úrovně výbavy je součástí standardu dvojitá podlaha, která výrazně usnadňuje organizaci zavazadlového prostoru.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV (103 kW) – Patrik Reis / facestar.cz

Toto kompaktní a stylové SUV díky svým vyváženým vlastnostem a příjemné atmosféře v interiéru rozhodně dělá značce Mitsubishi čest. Facelift druhé generace Mitsubishi ASX přinesl modelu svěží vítr do plachet. Konečně se může pochlubit originálními rysy, které mu dodávají charakter, a jedním z hlavních taháků je modernizovaný infotainment se službami Google. Námi testovaná verze ve druhé nejvyšší výbavě nabízí osvědčenou kombinaci mild-hybridního čtyřválce a manuální převodovky – ideální volba pro ty, kteří hledají spolehlivost a jednoduchost bez zbytečných kudrlinek.

Hodnocení redakce: 98,88 %

​+ Líbivý exteriér

+ Prostorný a vzdušný interiér vozu

+ Dynamický projev ve městě

+ Velký zavazadlový prostor

– Slabší ve vyšších otáčkách

Související články