FACESTARŽivotní stylJSTE PODRÁŽDĚNÍ, MÁTE VZTEK, CÍTÍTE FRUSTRACI? PORADÍME VÁM, JAK SE S ...

JSTE PODRÁŽDĚNÍ, MÁTE VZTEK, CÍTÍTE FRUSTRACI? PORADÍME VÁM, JAK SE S TÍM BEZPEČNĚ VYPOŘÁDAT!

Když těmto pocitům dáme průchod, často to odnášejí druzí lidé a většinou právě ti, na kterých nám záleží. Co proti tomu můžeme dělat? Pokud se nám povede odhalit příčinu podráždění, nejlépe pomůže ji vyřešit. A pokud ne, můžeme vyzkoušet různé možnosti.

Když těmto pocitům dáme průchod, často to odnášejí druzí lidé a většinou právě ti, na kterých nám záleží. Co proti tomu můžeme dělat? Pokud se nám povede odhalit příčinu podráždění, nejlépe pomůže ji vyřešit. A pokud ne, můžeme vyzkoušet různé možnosti.

1. I když je někdy jednodušší vztek ventilovat tím, že někomu vynadáte, raději zkuste přebytečnou energii vybít jiným způsobem. Zacvičte si. Pokud můžete, vyběhněte ven na čerstvý vzduch. Vložte svůj vztek do pohybu a uděláte něco pro své zdraví.

2. Než někomu do očí řeknete, co si myslíte, dejte si chvilku pohov. Možná vás někdo opravdu rozzlobil a jste v právu. Říci všechno hned a na rovinu v takové chvíli však nebývá nejšťastnější řešení a může se stát, že řeknete něco, čeho později budete litovat. Raději se nejprve uklidněte a
potom řešte problém.

3. Používejte humor. Humor a smích léčí. Žádná situace není tak hrozná, aby nebylo možné se zasmát, uvolnit napětí a najít řešení. Nebuďte však sarkastičtí. Humor nesmí nikomu ublížit. Největší umění je, když se dokážeme zasmát sami sobě. Také nám to nejlépe zvedne náladu.

4. Odpouštějte druhým jejich chyby. Nikdo není neomylný, ani vy sami. Pokud budete vztek v sobě dusit, ublížíte nejvíc sami sobě. Špatnou náladu totiž budete mít právě vy.

5. Naučte se relaxovat. Relaxační techniky, jako je hluboké dýchání, opakování jednoduché „mantry“, třeba slova „to chce klid“, poslech hudby či jógová cvičení, to vše vám může pomoci se uvolnit.

6. Je možné, že jste se „pouze“ špatně vyspali. Možná vám k lepší náladě pomůže krátký odpočinek. Večer raději jděte spát dříve, na oblíbený film se můžete podívat jindy, až nebudete unavení. Pokud cítíte únavu, raději řešení složitějších věcí odložte na jindy.

7. Ženy by měly pamatovat na to, že míra podráždění může souviset s menstruačním cyklem. Možná je vaše podrážděnost projevem premenstruálního syndromu. Zkuste aplikovat bod 3 a berte to s humorem.

8. Můžete být podráždění z hladu. Dopřejte si dobrou svačinku, která vám dodá energii i lepší náladu. Dejte si tyčinku Snickers, třeba tu s lískovými oříšky, která je nyní k dostání v limitované edici. Výborná chuť oříšků v nugátu a čokoládě uspokojí vaše chuťové pohárky a zažene pocity hladu i podráždění.

9. Svůj vztek vyjádřete slovy, až se uklidníte. Řekněte, co vám vadí, ale pokuste se nekritizovat v první řadě druhé. Formulujte to vždy ze svého pohledu: Mně vadí to a to, já mám vztek, protože… Když nezačnete hned obviňovat, druzí vás také mnohem ochotněji vyslechnou.

Související články