FACESTARŽivotní stylJARNÍ ÚNAVA NENÍ MÝTUS! JAK SE BRÁNIT?

JARNÍ ÚNAVA NENÍ MÝTUS! JAK SE BRÁNIT?

 

 

Únava od rána do večera…

Malátnost, vyčerpanost, neschopnost vymyslet něco nového, zapojit se, radovat se ze sluníčka a teplejšího povětří… Ráno máte co dělat, abyste se vypravili do práce, nebo do školy, po příchodu se už prakticky na nic nevzmůžete a brzo se vám zavírají víčka… Také vám to něco říká? Období, kdy zima přechází v jaro je pro mnohé z nás extrémně náročné. A skutečně nejde o to, že bychom si něco vymýšleli, nebo sugerovali na základě článků v časopisech. Zatímco v zimě ještě jakž takž jedeme na docházející baterky, počínající jaro únavu odhalí v celé její nahotě a my už jaksi nemůžeme dál.

Málo sluníčka a vitamínů udělá své

Nežijeme bohužel tam, kde zimu a nedostatek slunečního svitu neznají, ale v klimatickém pásu, kde se musíme několik měsíců potýkat s teplotami kolem nuly a neustálým šerem. Ve většině případů nejíme dobře, máme tendence pojídat příliš cukru a tuků, abychom si „obalili“ nervy před zimou, hýbeme se pomálu. Není se tedy čemu divit, že na konci zimy jsme unavení a bez životní energie. Dobrou zprávou však je, že této únavě můžeme vzdorovat a dopředu se na ni připravit. Její následky pak budou snesitelnější, nebo zmizí docela.

Jak proti jarní únavě bojovat? Možnosti tu jsou!

1. Začněte se bránit včas. Na příchod jara myslete už v zimě, choďte na vzduch, nepřetěžujte zažívání těžkou stravou a alkoholem, nevypusťte zcela pohyb! 

2. Vyjděte na sluníčko! Na vzniku jarní únavy se velmi často podílí právě nedostatek slunečního svitu. Pokud se tedy venku rozzáří slunce, vyrazte ven. Cestou práce vystupte o pár stanic dříve a vystavte se blahodárným paprskům.

3. Pohybujte se! Je jasné, že rozhýbat tělo ztuhlé po zimě je obzvláště těžké. Zvolte aktivitu, u které je šance, že vás bude skutečně bavit a pokud možno v přírodě.

4. Postěte se! Ne, určitě vás nenabádáme k tomu, abyste vyřadili jídlo na určitou dobu zcela. Ačkoliv s absolutními půsty mnoho lidí experimentuje, postící se má být vždy pod dohledem lékaře! Upravte tedy vaše stravování méně násilnou formou, významně ho odlehčete a vypusťte alespoň červené maso.

5. Jezte vše zelené, co vykoukne ze země! Podívejte se, zda na zahrádce již nevyrazily pampelišky, sedmikrásky, nebo kopřivy. Případně si nechte naklíčit třeba řeřichu a tu uždibujte, či přidejte do salátů, nebo si s najemno nakrájenými bylinkami posypejte polévku. Bylinky v přírodě sbírejte vždy za suchého počasí.

6. Vařte si čaje.  Klasikou mezi pročišťovacími čaji je ten z kopřiv. Bohužel, chutná asi jen málokomu… To březový čaj je snášen většinou mnohem lépe. 

7. Nezapomínejte na vitamíny. Dostatek vitamínů je pro boj proti únavě klíčový. Na našem trhu je sice dost jejich přirozených zdrojů, tedy ovoce a zeleniny. Bohužel, jelikož se jedná ve většině případů o dovážené produkty, které navíc dozrávaly ve sklenících, nenajdeme v nich tolik vitamínů, kolik bychom si asi představovali. Proto sáhněte raději po ovoci a zelenině lokální, která uzrála u nás a mohla zde být skladovaná. Objem vitamínů klesá i kvůli dlouhodobému skladování, přesto je české jablko pro vaše zdraví vhodnější, než pokud se budete krmit jahodami ze španělského skleníku.

8. Využijte vhodný přípravek na odstranění únavy a posílení imunity. Strongimun® je přípravek, obsahující mimo vitaminů D a C, zinku a selenu, dvě čistě přírodní složky – Cultavit® V, komplex B vitaminů z naklíčené pohanky a Saberry® extrakt z embliky lékářské, která je hojně využívaná v ajurvédské medicíně, kde je známější pod názvem amalaki.  Že vám tento pojem nic neříká? Jde o ovoce, které je podobné našemu angreštu. Plody prý mají dokonce omlazující účinky a navíc se mohou pochlubit 30x vyšším obsahem vitaminu C, než má třeba pomeranč!  K zlepšení vašeho stavu, posílení imunity, odstranění únavy a nastartování normální psychické činnosti stačí již jedna tableta denně.

and

9. Boj rozhodně nevzdejte a nepropadejte černým myšlenkám, uvidíte, že brzo bude lépe!
 

Související články