Jak na nový rok tak po celý rok a s čistou hlavou!

Storyblocks

Ať už vás k rozhodnutí zhubnout přimělo přejídání o svátcích nebo před koncem roku bilancování, máme pro vás rovnou osm zaručených tipů, jak vstoupit do nového roku 2019 jednoduše a hlavně s čistou hlavou. Tak hodně štěstí a úspěch!

1. Masáž

Masáž je příjemná pro každého. Nejen, že dokáže ulevit bolavým a unaveným svalům, ale také pomáhá zbavit se stresu a špatné nálady. Ve staré Číně se masáž užívala jako metoda odblokování energetických kanálů, které mělo sloužit k lepšímu zdraví, a jako součást léčebných procedur ji používal i Hippokratés. Masáž pomáhá zlepšit cirkulaci krve a lymfy, což má na naše tělo i mysl výborné účinky.

2. Cvičení

Ať už cvičíte jógu, taiči, nebo chodíte běhat, každý pohyb má blahodárné účinky nejen na naše tělo, ale také na naši mysl. Pomáhá uvolňvat endorfiny a díky tomu máme po cvičenílepší náladu. Každé tělesné cvičení je dobré také jako prevence nadváhy, která může být příčinou dalšího stresu a duševní nepohody.

3. Spánek

Spánek je lék na mnoho neduhů, a pokud chcete snížit stresa pocity úzkosti a deprese, snažte se spát přesně tak dlouho, jak potřebujete. Málo spánku vyvolává stres, příliš mnoho spánku zase může vyvolávat deprese.

4. Zdravá strava

Nezdravé jídlo způsobuje špatnou náladu a nadváhu. Zařaďte do jídelníčku více čerstvé zeleniny a ovoce, celozrnných výrobků a zdravých bílkovin a omezte příjem nezdravých cukrů a tuků. K boji se stresem je dobré konzumovat borůvky, lososa a mandle. Také omezte pití kávy. Příliš velké množství vypité kávy může vést k nervozitě.

5. Odpojte se

Jste neustále online? Nedokážete si představit život bez internetu a mobilního telefonu? Takový životní styl ale neprospívá zdraví. Naplánujte si chvilky, které budete mít jen sami pro sebe. Vypněte počítač a mobil, projděte se, věnujte se koníčkům.

6. Detoxikace

Zbavte tělo nečistot! Když budou toxické látky zůstávat v těle, budete často nemocní a celkově oslabení. Užívejte výtažek z aloe vera, který vám s celkovou očistou organismu pomůže. 

7. Přísun L-tryptofanu

Jestliže máte časté poklesy nálady, jste ve stresu a útočí na vás úzkosti, zkuste užívat potravinový doplněk s obsahem L-tryptofanu, což je přírodní esenciální aminokyselina, která se s těmito stavy vypořádá. L-tryptofan je obsažen i v některých potravinách, jako je avokádo, banány, čokoláda či špenát. 

8. Udělejte si pořádek v životě i v domácnosti

Pokud neustále odbíháte od jedné činnosti k druhé a nevíte, co dřív, pomůže vám více se zaměřit na plánování. Budete pak klidnější a úkoly budete lépe zvládat. A jestliže jste nervózní ve své vlastní domácnosti, úklid vám pomůže cítit se lépe.Když budete mít věci uspořádané, budete klidnější.

9. Nepoužívejte zbytečnou chemii

Existují způsoby, jak efektivně vyčistit všechny povrchy v domácnosti, aniž byste museli používat chemii, která neprospívá zdraví. Vyzkoušejte sodu v prášku či v tabletách. Při bolestech v krku ji lze použít i jako účinné kloktadlo. Půl hrnku sody pomůže odstranit usazeniny v pračce i vyprat znečištěné prádlo.