FACESTARŽivotní stylINKONTINENCE: TÉMA, O KTERÉM SE NEMLUVÍ! CO DĚLAT, KDYŽ ZAČNE DOCHÁZET K...

INKONTINENCE: TÉMA, O KTERÉM SE NEMLUVÍ! CO DĚLAT, KDYŽ ZAČNE DOCHÁZET K ÚNIKŮM MOČI?

Cvičte Kegelovy cviky

Cvičte Kegelovy cviky

K úniku moči často dochází v důsledku ochabnutí svalů pánevního dna. Je proto potřeba tyto svaly procvičovat. V raném stádiu inkontinence jsou velmi účinné tzv. Kegelovy cviky. Zlepšení by se mělo dostavit do 12 týdnů od začátku cvičení. Musí se však cvičit poctivě!

Zbavte se nadváhy

Jestliže chcete zmírnit inkontinenci a máte nadváhu, shodit přebytečná kila bude jednou z klíčových věcí. Přebytečný břišní tuk totiž tlačí na močový měchýř a na pánevní svalstvo.

Trénujte močový měchýř

Trénink močového měchýře vyžaduje trpělivost. Důležité je naučit se ovládat potřebu odběhnout na nejbližší toaletu. Zpočátku se snažte oddálit močení o 10 minut, pak dobu zvyšujte až na 20 minut. Postupně tuto dobu zvýšíte tak, že si budete potřebovat odskočit jednou za čtyři hodiny. Je užitečné vést si o tom záznamy.

Užívejte hořčík

Hořčík potřebujeme k tomu, aby svaly a nervy fungovaly správně. To pomůže i s inkontinencí. Hořčík pomůže uvolnit křeče močového měchýře a také měchýř celý vyprázdnit. Zahrňte do svého jídelníčku potraviny bohaté na hořčík, jako jsou kukuřice, brambory a banány. Také můžete začít brát doplňky stravy s obsahem hořčíku.

Užívejte vitamin D

Vitamin D pomáhá vstřebávání vápníku, a proto je důležitý pro zdravé kosti. Výzkumy ukazují, že také může snížit riziko inkontinece. Snažte se denně dostat do těla dostatečnou dávku vitaminu D, pomůžou vám k tomu např. vejce a ryby.

Zkuste podpůrný pesar

Pesar se používá k podepření dělohy, pochvy, močového měchýře nebo konečníku. Pomáhá především se stresovou inkontinencí (moč uniká při zvedání těžkých předmětů, ohýbání, při kašli či smíchu). Na možnosti použití pesaru se ptejte lékaře.

Přestaňte kouřit

Inkontinence může být jedním z důvodů, proč přestat kouřit. Podle výzkumů trpí kuřáci častěji chronickým kašlem, což je jeden z faktorů, který napomáhá vzniku inkontinence.

Vyzkoušejte akupunkturu nebo hypnoterapii

Jestliže chcete zkusit něco alternativního, akupunktura a hypnoterapie mají výsledky. Akupunktura pomůže nastolit rovnováhu v organismu, což pomůže i močovému měchýři, a hypnoterapie vás uvede do stavu hluboké relaxace a naopak zvýšeného soustředění. Můžete pak lépe ovládat své tělo, v tomto případě močový měchýř a svaly pánevního dna

Omezte kofein

Kofein působí jako diuretikum – dráždí močový měchýř a stimuluje svalové kontrakce. Obojí může vést k inkontinenci. Pokud trpíte úniky moči, je lepší se kofeinu vyhnout.

Pijte dostatek tekutin

Možná to zní zvláštně, ale přísun tekutin je také důležitý. Když nemá tělo dostatek tekutin, může docházet k zácpě, což také působí podráždění močového měchýře.

Používejte absorpční pomůcky

Absorpční pomůcky sice nejsou přímou pomocí proti inkontinenci, ale rozhodně vám pomůžou cítit se lépe. Jestliže vám občas nějaká moč unikne, vyzkoušejte vložky MoliMed. Poskytnou vám ochranu a neutralizují zápach, navíc jsou prodyšné. Účinně odvádějí vlhkost od těla a na povrchu mají pH 5,5, které je antibakteriální a příznivé pro pokožku. Pro více informací navštivte stránky www.moliklub.cz.

 

Související články