Dá se říct, že Hyundai i30 z minulého testu lze označit za ten větší a Hyundai i20 z dnešního testu zase jako ten menší (nikoliv nejmenší). Proto to může být pro spoustu rodin ta rozumná volba druhého auta v rodinném vozovém parku. Z mé zkušenosti to začíná prvním vozem, který je velký, prostorný a vejdou se tam všichni a vše. Pak přijde na řadu druhý vůz (pro manželku), má být malý, bezpečný a úsporný. A víte jak to končí?
Nejvíc zaujme zatmavený C sloupek
Manželka vozí v tom velkém autě děti do školy, na kroužky a nám mužům zůstane to druhé auto. Proto si myslím, že by žádný z nás mužů neměl podcenit výběr druhého vozu. Jaký by měl být? Měl by dobře vypadat, aby se Vám kamarádi nesmáli a také by měl být bezpečný a úsporný. A za mě osobně, by měl být především zábavný. Žádná nudná nákupní taška, ale nenápadný čertík co vyletí z krabičky. Je takový nový Hyundai i20? Na otázku, zda Vám i20 udělá ostudu, mohu říct, že nikoliv.
Jak by taky mohla, vždyť ji navrhoval tým bývalého designéra Audi Petra Schreyera. Hyundai mluví o designovém jazyku Fluidic Sculpture 2.0, který je hranatější než v předchozí generaci a rozhodně je to správná cesta. Nová i20 se mi líbí. Přední části vozu dominuje dvojitá maska chladiče, kterou z obou stran doplňují bifunkční projektorové světlomety s LED světly pro denní svícení. V zadní části vozu mě zaujal zatmavený C sloupek a chci pochválit kombinovaná zadní světla s LED technologií. Nejen že skvěle vypadají, ale jsou velmi efektivní jak v noci tak i v mlze, tím zaručují vyšší bezpečnost.


Pozoruhodný interiér v této kategorii
Jakmile jsem do nové i20ky nasedl, hned mě potěšily pohodlné velké sedačky se skvělým bočním vedením. Celý interiér na mě působil velmi prostorně, což je v kategorii malých vozů pozoruhodné. Multifunkční volant padne do ruky jako ulitý, je vyhřívaný stejně jako přední sedačky, což jsem v mrazech ocenil nesčetněkrát. Byl jsem příjemně překvapený, kolik bylo uvnitř prostoru, nejen na přeních, ale i na zadních sedačkách.
Ergonomická palubní deska je přehledná a rozhodně se v ní neztratíte. Dominantní místo zaujímá 7″ barevný dotykový displej s navigací, který nabízí možnost hands-free Bluetooth propojení. Hyundai dále nabízí automatickou klimatizaci, hlídání jízdního pruhu, asistent rozjezdu do kopce, statické přisvěcování do zatáček, šest airbagů, sklopná zpětná zrcátka, signál nouzového brzdění a přední i zadní parkovací asistent se zadní couvací kamerou.
Potěšily mě velké odkládací prostory ve dveřích do kterých se vejde láhev vody 1,5 l nebo lahvinka dobrého rumu, pokud zrovna jedete na návštěvu. Kufr má objem 326 l, po rozložení 1042 l čímž patří mezi největší ve své třídě. Do kufru se vejde sportovní kočárek i hodně velký nákup. Přece jen mám k interiéru jednu výtku a to k loketní opěrce, která by měla být tak o 5 cm výš pro mé maximální pohodlí.


Jízdními vlastnostmi se může pochlubit
Jednou z věcí, kterou se může i20 pochlubit jsou jízdní vlastnosti. Podvozek je nastavený tak akorát a motor je více než svižný. Do zatáčky se rozhodně nebojí a co se řízení týče, nemám abosolutně co vytknout. K dispozici jsem měl motor s parametry T-GDI 100 což znamená 74 kW a 100 k. Byla to dobrá volba.
Byl svižný na okrescích a na dálnici i při maximální rychlosti zvládal cestu skvěle. Rozhodně nešlo o rozklepané hodinky na levé ruce při překročení 120 km/h. Spotřeba se drží také při zemi, při mé svižné jízdě ukazovala i20 nějakých 5,2 l / 100 km, což je více než uspokojivé. Navíc, když se vedle mě na semaforech postavil mladík v rovném kšiltu s vytuněnou jedna devítkou, tak ještě týden kroutil nevěřícně hlavou, jak je možné, že jsem mu bez problémů ukázal červený světla. Jeho škoda, neměl se vytahovat.


Závěr Hyundai i20
Hyundai i20 je líbivý a kompaktní hatchback s dobře odladěným podvozkem a svižným motorem. Pokud mi nevěříte, vyzkoušejte si testovací jízdu. Vsadím se o oholené obočí, že budete příjemně překvapeni. Týden uběhl jako voda, to proto, že mě to neskutečně bavilo. Hyundai i20 neni jen druhé auto v garáži, je to nenápadný čertík schovaný v pěkné krabičce.
Plusy a mínusy
+ hezky vypadá
+ skvěle se řídí
+ spoustu prostoru uvnitř
+ s nadhledem zvládá i vysokou dálniční rychlost
+ úložný prostor nejen ve dveřích
+ velmi pohodlné sedačky
– loketní opěrka
– zvuk motoru