Test Hyundai i20: Není jen druhé auto pro manželku

Dá se říct, že Hyundai i30 z minulého testu lze označit za ten větší a Hyundai i20 z dnešního testu zase jako ten menší (nikoliv nejmenší). Proto to může být pro spoustu rodin ta rozumná volba druhého auta v rodinném vozovém parku. Z mé zkušenosti to začíná prvním vozem, který je velký, prostorný a vejdou se tam všichni a vše. Pak přijde na řadu druhý vůz (pro manželku), má být malý, bezpečný a úsporný. A víte jak to končí? 

Nejvíc zaujme zatmavený C sloupek

Manželka vozí v tom velkém autě děti do školy, na kroužky a nám mužům zůstane to druhé auto. Proto si myslím, že by žádný z nás mužů neměl podcenit výběr druhého vozu. Jaký by měl být? Měl by dobře vypadat, aby se Vám kamarádi nesmáli a také by měl být bezpečný a úsporný. A za mě osobně, by měl být především zábavný. Žádná nudná nákupní taška, ale nenápadný čertík co vyletí z krabičky. Je takový nový Hyundai i20? Na otázku, zda Vám i20 udělá ostudu, mohu říct, že nikoliv.

Jak by taky mohla, vždyť ji navrhoval tým bývalého designéra Audi Petra Schreyera. Hyundai mluví o designovém jazyku Fluidic Sculpture 2.0, který je hranatější než v předchozí generaci a rozhodně je to správná cesta. Nová i20 se mi líbí. Přední části vozu dominuje dvojitá maska chladiče, kterou z obou stran doplňují bifunkční projektorové světlomety s LED světly pro denní svícení. V zadní části vozu mě zaujal zatmavený C sloupek a chci pochválit kombinovaná zadní světla s LED technologií. Nejen že skvěle vypadají, ale jsou velmi efektivní jak v noci tak i v mlze, tím zaručují vyšší bezpečnost.

Hyundai i20 – z bočního pohledu nejvíce upoutá výrazný C sloupek
Hyundai i20 – z bočního pohledu nejvíce upoutá výrazný C sloupek
Hyundai i20 – zadní části vozu dominují kombinovaná LED světla
Hyundai i20 – zadní části vozu dominují kombinovaná LED světla

Pozoruhodný interiér v této kategorii

Jakmile jsem do nové i20ky nasedl, hned mě potěšily pohodlné velké sedačky se skvělým bočním vedením. Celý interiér na mě působil velmi prostorně, což je v kategorii malých vozů pozoruhodné. Multifunkční volant padne do ruky jako ulitý, je vyhřívaný stejně jako přední sedačky, což jsem v mrazech ocenil nesčetněkrát. Byl jsem příjemně překvapený, kolik bylo uvnitř prostoru, nejen na přeních, ale i na zadních sedačkách.

Ergonomická palubní deska je přehledná a rozhodně se v ní neztratíte. Dominantní místo zaujímá 7″ barevný dotykový displej s navigací, který nabízí možnost hands-free Bluetooth propojení. Hyundai dále nabízí automatickou klimatizaci, hlídání jízdního pruhu, asistent rozjezdu do kopce, statické přisvěcování do zatáček, šest airbagů, sklopná zpětná zrcátka, signál nouzového brzdění a přední i zadní parkovací asistent se zadní couvací kamerou.

Potěšily mě velké odkládací prostory ve dveřích do kterých se vejde láhev vody 1,5 l nebo lahvinka dobrého rumu, pokud zrovna jedete na návštěvu. Kufr má objem 326 l, po rozložení 1042 l čímž patří mezi největší ve své třídě. Do kufru se vejde sportovní kočárek i hodně velký nákup. Přece jen mám k interiéru jednu výtku a to k loketní opěrce, která by měla být tak o 5 cm výš pro mé maximální pohodlí.

Hyundai i20 – pohled od řidiče i spolujezdce
Hyundai i20 – pohled od řidiče i spolujezdce
Hyundai i20 – nelhal jsem, rum se tam opravdu vejde
Hyundai i20 – nelhal jsem, rum se tam opravdu vejde

Jízdními vlastnostmi se může pochlubit

Jednou z věcí, kterou se může i20 pochlubit jsou jízdní vlastnosti. Podvozek je nastavený tak akorát a motor je více než svižný. Do zatáčky se rozhodně nebojí a co se řízení týče, nemám abosolutně co vytknout. K dispozici jsem měl motor s parametry T-GDI 100 což znamená 74 kW a 100 k. Byla to dobrá volba.

Byl svižný na okrescích a na dálnici i při maximální rychlosti zvládal cestu skvěle. Rozhodně nešlo o rozklepané hodinky na levé ruce při překročení 120 km/h. Spotřeba se drží také při zemi, při mé svižné jízdě ukazovala i20 nějakých 5,2 l / 100 km, což je více než uspokojivé. Navíc, když se vedle mě na semaforech postavil mladík v rovném kšiltu s vytuněnou jedna devítkou, tak ještě týden kroutil nevěřícně hlavou, jak je možné, že jsem mu bez problémů ukázal červený světla. Jeho škoda, neměl se vytahovat.

Hyunda i20 – interiér vozu prostorem oplývá
Hyunda i20 – interiér vozu prostorem oplývá
Hyundai i20 – kůň se do kufru nevejde, ale dětský kočárek nebo velký nákup ano
Hyundai i20 – kůň se do kufru nevejde, ale dětský kočárek nebo velký nákup ano

Závěr Hyundai i20

Hyundai i20 je líbivý a kompaktní hatchback s dobře odladěným podvozkem a svižným motorem. Pokud mi nevěříte, vyzkoušejte si testovací jízdu. Vsadím se o oholené obočí, že budete příjemně překvapeni. Týden uběhl jako voda, to proto, že mě to neskutečně bavilo. Hyundai i20 neni jen druhé auto v garáži, je to nenápadný čertík schovaný v pěkné krabičce.

Plusy a mínusy

+ hezky vypadá
+ skvěle se řídí
+ spoustu prostoru uvnitř
+ s nadhledem zvládá i vysokou dálniční rychlost
+ úložný prostor nejen ve dveřích
+ velmi pohodlné sedačky
– loketní opěrka
– zvuk motoru