Honda e: sci-fi IKEA s raketovým odpichem

Mám rád pizzu Hawai. Osobně si ji rád dávám. Z kolegů si naopak nikdo pizzu Hawai nedává. Prý dávat tam ananas je divné. Udělal jsme si malý průzkum a zjistil, že buď pizzu Hawai máte rádi, nebo nesnášíte. Nic mezitím není. Podobné pocity jsem měl, když jsem na svůj Facebook umístil fotky Hondy e. Tato plně elektrická Honda e vzbudila větší vášně, než jsem čekal. Buď obdržela slova chvály nebo hejtování. Nic mezi tím. Ode mě má za exteriér a interiér veeelkou pochvalu. 

Opravdu originální autíčko do města

Každý se za mou Hondou e otočil. Ale opravdu každý. Většinou to bylo s úsměvem. Tohle auto se líbilo. Teda alespoň jsem si to myslel. Fotky na Facebooku obdržely spíš negativní recenze. Možná právě díky tomu se mi Honda e začala líbit ještě víc. Ovšem u kolegů z kanceláře, kteří viděli Hondu e osobně, získala jen slova chvály a uznání. Hlavně za originální design. Za neotřelá řešení, za skvělou kombinaci barev. Každý z vás si musí udělat svůj názor sám.

Občas není zcela jasné zda se díváte na přední nebo zadní část Hondy e

Za mě by měla Honda e získat minimálně 3 ocenění za design! Třeba ty hladké linie místo vystoupnutých klik u dveří. Nenápadná kamera místo zpětného zrcátka. Přední a zadní pár LED světlometů, který sice občas dělal problém rozpoznat, zda koukáte na motor nebo na kufr. Ale přesně tahle originalita, se mi na Hondě e líbila.

Hladké linie místo vystoupnutých klik u dveří a nenápadná kamera místo zpětného zrcátka

Uvnitř jako v obýváku z budoucnosti

Kombinace sci-fi a Ikei dohromady. Přesně takový je interiér Honda e. Moderní, minimalistický, prostorný, příjemný. Přesně tato slova se mi honila hlavou, když jsem poprvé nahlédl do interiéru a usedl za volant. Připadal jsem si jako v obývacím pokoji, ovšem ne v takovém, který mám doma. Ale v takovém, který ukazují ty ultra moderní časopisy o bydlení. Trošku jsem se bál orientace. Ale stačily dvě jízdy a měl jsem vše v malíčku.

Místo klacku najdete tlačítkovou řadicí páku

Orientace je jednoduchá. Dva krajní displeje jsou zpětnými zrcátky. Zde jsem měl trošku problém s tím, že první dva dny mi pohyb na obrazovkách hodně tahal oči, ale zvykl jsem si na to. Levá obrazovka je palubní deskou, která podává informace o jízdě a vozidle. Středový displej jsem bral jako řidičův infotainment, kde si dám navigaci či rádio. Pravý displej je vyloženě pro spolujezdce. Výbornou funkcí je možnost přehodit obrazovky jedním kliknutím.

Světle šedá s tmavě šedou a do toho hnědé bezpečnostní pásy, pecka!

Na první pohled malá, uvnitř velká.

To mohu potvrdit. Prostor na zadních sedačkách je kupodivu velkorysý. Ona řada celkově působí jako sedačka v obýváku. 171 litrů zavazadlového prostoru může působit minimalisticky, ale velký nákup v obrovské IKEA tašce, se tam pohodlně vejde.

171 litrů zavazadlového prostoru může působit minimalisticky, ale velký nákup v obrovské IKEA tašce, se tam pohodlně vejde.

Rád bych zmínil skvělou audio soustavu. Při písničce od Lana Del Rey – Young and Beautiful jsem měl pocit, že Lana sedí vedle mě a zpívá mi do ouška. Bohužel už nejsem ani Young ani Beautiful.

A mám jedno doporučení. Klíček k vozu by mohl být více futuristický. Klasické řešení mě zklamalo. U takového auta jsem čekal kreditku s displejem nebo náramek ve stylu chytrých hodinek. Prostě něco ve stylu „Welcome in Future“ stejně jako auto samotné.

Úplné nabíjení trvalo 80 minut.

Řidič skútru a mé zadní světla

Elektrika je skvělá do města. Podle mě zrychlí provoz. Odpich na semaforech je díky tomu jako start rakety do vesmíru. Ani kolega na skútru nemohl uvěřit, že jsem byl na semaforech rychlejší než on. Díky tomu zrychlení a perfektní stabilitě, jde o velmi zábavné autíčko. Do města se jedná o perfektní volbu. Ovšem s uváděným dojezdem až 220 km a realitou kolem 160 km jste uzamknuti ve městě.

Takový pohled se naskytnul všem, kteří chtěli závodit. Byli bez šance.

Protože na okreskách se dojezd sníží na polovinu a na dálnici dokonce o čtvrtinu. Proto náš sobotní výlet skončil tak, že z Prahy do Poděbrad jsem to musel na 25. km dálnice otočit a vrátit se zpět na Černý most do nabíjecí stanice. Tam jsem dojel s 6 km dojezdu a sevřenou zadnicí. Samozřejmě fanoušci elektromobility budou tvrdit, že jde o plánování cesty, že jde o změnu myšlení atd. Ale na to si za 4 dny nezvyknete. To vám garantuju.

Závěr Honda e

+ Originální design
+ Interiér jako u vás doma
+ Čím víc displejů tím lépe
+ Raketový odpich vozu
+ Prostor na zadních sedačkách
+ Perfektní ovladatelnost v městském provozu
+ Zábavné a vzrušující autíčko
+ Ideální volba do městského provozu
– Informace dojezdu se mění rychleji než vládní opatření proti Covidu
– Cesty mimo město musíte důkladně plánovat