FACESTARŽivotní stylDEJTE SBOHEM JARNÍ ÚNAVĚ! PORADÍME VÁM, JAK SE PO DLOUHÉ ZIMĚ DOBÍT...

DEJTE SBOHEM JARNÍ ÚNAVĚ! PORADÍME VÁM, JAK SE PO DLOUHÉ ZIMĚ DOBÍT ENERGIÍ!

Naše tělo reaguje stresem na každou změnu, jak vnější, tak vnitřní. Na jaře se děje obojí – dny se prodlužují, více slunečního světla přináší také vyšší teploty a vlhkost vzduchu. A samozřejmě více času na aktivitu. Tělo se snaží změněným podmínkám přizpůsobit a posílit imunitu, která je po zimě oslabená. Ztráta celkové vitality může být také způsobena nedostatkem vitaminů, jako je D a C. Na tvorbu vitaminu D má přímý vliv sluneční světlo, kterého je v zimě méně, a když přece jen slunce vysvitne, na kůži se nám nedostane, protože se choulíme do kabátu. Vitamin C je obsažen především v čerstvé zelenině a ovoci, které si také v zimě dopřáváme méně než v letních měsících.

Naše tělo reaguje stresem na každou změnu, jak vnější, tak vnitřní. Na jaře se děje obojí – dny se prodlužují, více slunečního světla přináší také vyšší teploty a vlhkost vzduchu. A samozřejmě více času na aktivitu. Tělo se snaží změněným podmínkám přizpůsobit a posílit imunitu, která je po zimě oslabená. Ztráta celkové vitality může být také způsobena nedostatkem vitaminů, jako je D a C. Na tvorbu vitaminu D má přímý vliv sluneční světlo, kterého je v zimě méně, a když přece jen slunce vysvitne, na kůži se nám nedostane, protože se choulíme do kabátu. Vitamin C je obsažen především v čerstvé zelenině a ovoci, které si také v zimě dopřáváme méně než v letních měsících.

Jarní únava se může vyznačovat nechutenstvím, neustálým pocitem únavy, problémy s pozorností, nedostatečným spánkem, ospalostí, bolestmi hlavy, nesprávným rozhodováním, změněným smyslovým vnímáním, zpomalenými reflexy a reakcemi na podněty, nedostatkem motivace, špatnou imunitou, negativním vlivem vzpomínek, kritickým myšlením, náladovostí, úzkostí, problémy se zažíváním a krevním tlakem.

Jak bojovat proti jarní únavě

Pozorujete na sobě některý z příznaků jarní únavy? Pokud ano, určitě je nutné snížit hladinu stresu a pomoci tělu lépe se se změnami vyrovnat. Pokud je nepociťujete, nezanedbávejte prevenci. Jestliže náročnému období přizpůsobíte svou životosprávu a budete tělu dodávat všechny potřebné látky, nemusí se jarní únava dostavit vůbec.

Aby tělo úspěšně jarní únavě odolalo, potřebuje celý komplex důležitých živin:

Vitaminy B

Zajistit dostatečný přísun vitaminů B je v tomto období nesmírně důležité, protože každý z nich působí blahodárně na funkce organismu, které mohou být na jaře snížené. Přispívají k normální činnosti orgánů, ale i k psychické rovnováze a nervové činnosti. Většina vitaminů B-komplexu také přímo pomáhá ke snížení míry únavy a vyčerpání.

Vitaminy C, D, zinek a selen

Tyto látky spolu s již zmíněnými vitaminy B-komplexu posilují imunitní systém. Dobrá obranyschopnost organismu je v jarním období velmi důležitá. Právě v období, kdy býváme oslabeni stresem, jsme totiž nejnáchylnější k podlehnutí různým infekcím a chorobám.

Všechny tyto látky se přirozeně nacházejí v různých potravinách a pestrá strava je rozhodně velkým přínosem, přesto ale skladba našeho jídelníčku většinou neobsahuje všechny tyto látky v dostatečném množství. Proto je vhodné je doplňovat pomocí potravinových doplňků.

STRONGIMUN obsahuje komplex přírodních vitaminů B (Cultavit®  V), embiliku lékařskou (Saberry®), vitaminy C, D3, selen a zinek.

Cultavit® V se získává z naklíčené pohanky. Jedná se o vysoce koncentrovaný komplex přírodních vitaminů B. Embilika lékařská (indické drobné ovoce podobné angreštu) se hojně využívá v ayurvédské medicíně a jeho extrakt Saberry® je obsažen v přípravku STRONGIMUN. Tyto přírodní látky pocházejí z kvalitních zdrojů a v organismu jsou velmi dobře využívány. Jedno balení přípravku STRONGIMUN obsahuje 15 tablet. Užívá se jedna tableta denně.“

and

Co dále pomáhá proti jarní únavě?

Nezapomínejte ani na dostatečný přísun tekutin, které z těla odplaví škodlivé látky a pokud je to možné, dopřejte si pohyb na čerstvém vzduchu. Občerství vás také studená sprcha, koupel či sauna. Také dbejte na dostatek kvalitního spánku. 

Související články