Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou inovovaným ztělesněním ducha svých předchůdců. Při stále nízké ceně představují více než dříve nové dostupné modely s nejlepším poměrem hodnota/cena na trhu. Třetí generace nejprodávanějších modelů Dacia znovu ožívá: nový design, nové platformy i zcela nové prvky ve výbavě.
- Nový světelný podpis ve tvaru Y
- Nová platforma CMF
- Nový motor s dvoupalivovou technologií benzín/LPG
- Nová automatická převodovka CVT
Nový Logan
Dacia Logan je historicky rodinným sedanem značky. V r. 2005 vnesl Logan revoluci na automobilový trh. O 15 let později tato nová generace, stále věrná svým původním hodnotám, nabízí zvýšený komfort a rekordní prostornost. Zcela nový design Loganu je plynulejší díky větší celkové délce o 3,6 cm, delšímu rozvoru kol a většímu vyvážení zadní části. Silueta je štíhlejší díky více skloněnému čelnímu sklu a o 1 cm nižší střeše. Vzad ubíhající střecha s anténou u zadního okraje a mírné zmenšení velikosti bočních skel přispívají k dynamičnosti celkové siluety. Světelný podpis Dacia ve tvaru Y, atraktivní disky a dokonalejší design některých prvků, například dveřních klik, se objevují i u nového Sandera.

Nová Dacia Logan je rodinný vůz, který pečuje o svou posádku. Prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 42 mm a je jedním z nejlepších na trhu. Sklopný stolek za novými předními sedadly s držákem nápojů lze dle libosti rozložit. Má nastavitelnou délku o 70 mm a přizpůsobí se tak potřebám kohokoli. Zavazadlový prostor nového Loganu je jedním z největších na trhu (segment sedanů B) s objemem 528 litrů – větší o 18 litrů. Zavazadlový prostor Loganu je novátorsky rozvržen: čtyři odnímatelné přepážky lze spolu spojit a rozdělit tak zavazadlový prostor na 4 rozdílné části s proměnlivou velikostí podle potřeby. Nový Logan je na všech úrovních výbavy sériově vybaven centrálním zamykáním, dálkovým odemykáním a otvíráním dveří zavazadlového prostoru pomocí tlačítka na klíči nebo handsfree karty. Zavazadlový prostor se zavírá manuálně.

Nové Sandero
Zcela nový vnější design nového Sandera spojuje modernost a robustnost. Jeho celkové rozměry zůstaly stejné a zachovávají rovnici jeho úspěchu: zdrženlivý vnější tvar a lepší prostornost pro ještě větší víceúčelovost. S výraznějšími blatníky vyzařuje nová Dacia Sandero silnou osobnost a robustnost. Celková linie je však plynulejší díky více skloněnému čelnímu oknu, nižší střeše (-1 cm), ustupující linií střechy a anténou u zadního okraje střechy. Světlá výška podvozku zůstala nezměněna (133 mm), ale s větším rozchodem kol a vystouplými podběhy kol se nová Dacia Sandero zdá nižší a podsaditější.

Příď a záď představuje nový světelný podpis Dacia ve tvaru Y. Díky tomuto osvětlení vyzařuje Sandero silnou osobnost. Horizontální linie vpředu i vzadu spojuje obě LED světla a pokračuje v jejich liniích, čímž přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu. LED světlomety, jejichž sériově dodávaná automatická aktivace bez ohledu na úroveň výbavy poskytují lepší viditelnost v noci (+37 % do dálky, +9 % do šířky světelného pole). Většina verzí má nyní elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru, které se přesunulo na spodní hranu těchto dveří pro lepší estetiku a praktičnost. Nový tvar dveří a zpětných zrcátek je aerodynamičtější a přispívá ke snížení hluku vydávaného proudícím vzduchem. Palubní deska obsahuje panel potažený textilií a ventilační otvory mají nový tvar. Vnímané zvýšení kvality u Dacie spojuje příjemné s užitečným.

Nové Sandero Stepway
Se svou zvýšenou světlou výškou je Dacia Sandero Stepway všestranným crossover v sortimentu Dacie. Vzhled a DNA crossoveru Nového Sandera Stepway je posílen větším odlišením od Nového Sandera. Nová Dacia Sandero Stepway se ihned pozná zepředu podle specifické, žebrované a klenutější kapoty. Dále dle chromovaného loga Stepway pod mřížkou chladiče a klenutým nárazníkem nad mlhovkami. V předním i zadním náríku je vložen stylový kryt v barvě kovu. Ten chrání nárazník před otlučením a poškrábáním při každodenním používání. Nové Sandero Stepway je navrženo s geny crossoveru s vyšší světlou výškou podvozku 174 mm (+ 41 mm oproti Sanderu, zejména vlivem většího průměru pneumatik), podélné střešní lišty s logem, velkého rozšíření blatníků a prahů dveří se specifickou strukturou.

Podélné střešní lišty Sandera Stepway skrývají překvapení: jsou nejen krásné, nýbrž i modulární. Díky klíči, uloženému v přihrádce palubní desky a bez složité demontáže se změní na pevný střešní nosič s nosností 80 kg, stejnou jako u konvenčních střešních lišt.
Tento důmyslný patentovaný systém ztělesňuje ducha Dacie: chytrý, praktický, jednoduchý a spolehlivý. Čalounění sedadel s logem Stepway provázejí textilní dekorace a oranžové lemování panelů dveří a palubní desky.

Modulární platforma CMF
Nová modulární platforma Dacia CMF, použitá u Nového Sandera, Sandera Stepway a Loganu, poskytuje větší pevnost a tuhost při nižší váze. Snižuje znečišťující emise navzdory přísnějším požadavkům na nárazové zkoušky.
Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou vybaveny novou přední nápravou. Jejíž ramena (obdélníková ramena) mají větší schopnost filtrace nerovností a přesnější vedení směru. Pro lepší stabilitu v zatáčkách byla zvýšena tuhost stabilizátoru a zvětšený rozvor. Nové uložení motoru snižuje přenos vibrací do kabiny.
Dvoupalivový pohon Dacia LPG
Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon benzín a LPG u celé řady osobních vozů s logem. Tovární výroba této technologie, ověřené na motoru TCe 100 LPG, je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti. Doba záruky z výroby, intervaly a ceny údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro náhradní kolo). Při jízdě na LPG produkuje Sandero LPG v průměru o 11 % emisí CO2 méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím. 50litrové na LPG, to je 40 l užitečného objemu, naplnění je z bezpečnostních důvodů omezeno na 80 % kapacity čili o 8 litrů více než předchozí generace Sandera LPG, a 50litrové na benzín.

Automatická převodovka CVT
Nová automatická převodovka CVT« Continuously Variable Transmission »nabízí nepostřehnutelné řazení a reaktivní řízení (lepší zrychlení). Jako náhrada za převodovku Easy’R je tato převodovka nabízena s motorem TCe 90. Umožňuje snížit spotřebu (je lehčí a umožňuje efektivnější řízení motoru) a emise CO2 (-11 % u Sandera a Loganu, -4 % u Sandera Stepway).
Nyní se můžeme jen těšit, až nové vozy Dacia Logan, Sandero Stepway zavítají do naší redakce. Poté se s Vámi rádi podělíme o naše dojmy.