FACESTARKulturaCOCA COLA MASH-UP: VÝSTAVA, KTERÁ STOJÍ ZA ZHLÉDNUTÍ

COCA COLA MASH-UP: VÝSTAVA, KTERÁ STOJÍ ZA ZHLÉDNUTÍ

Značka Coca Cola se za dobu svého působení stala naprostou ikonou, co se týče nejen marketingu, který obdivují ti nejzkušenější experti po celém světě, ale i díky své chuti a designu láhví, které se stali inspirací pro významné umělce napříč uměleckými disciplíami, od provokativního Andyho Warhola, až po módní ikonu Karla Lagerfelda.

Značka Coca Cola se za dobu svého působení stala naprostou ikonou, co se týče nejen marketingu, který obdivují ti nejzkušenější experti po celém světě, ale i díky své chuti a designu láhví, které se stali inspirací pro významné umělce napříč uměleckými disciplíami, od provokativního Andyho Warhola, až po módní ikonu Karla Lagerfelda.

Letošní rok je pro značku zlomoví, její ikonická láhev totiž slaví rovných sto let! Při té příležitosti uspořádala Coca Cola soutěž pro mladé umělce nazvanou Coca Cola Mash-Up, do níž se zapojili umělci a designéři z celého světa. Každý z nich měl za úkol přetvořit slavnou láhev, způsobem, který vyjadřuje jejich individualitu a pohled nejen na značku, ale i na umění a svět.

and

Coca Cola Mash-up probíhala i u nás v Česku a zúčastnilo se jí na třicet talentovaných umělců, jejichž díla budou od 17. října 2015 vystavena v Galerii Pavilon v Praze. Obdivovat tak můžete reinterpretaci nezaměnitelného designu v podání mladých talentů z lokálních uměleckých škol, od fotografií, grafiky, obrazů, ale také návrhů šatů či originálního otvíráku. 

Díla studentů hodnotila odborná porota, ve které zasedli Ivan Dlabač, vedoucí Ateliéru průmyslového designu VŠUP, designér Jan Čapek a Kateřina Eliášová ze společnosti Coca-Cola. Ti nakonec vybrali hned pět výherců, z nichž tři se obsadili třetí místo.

and

Výherce soutěže vám s radostí představujeme. Na prvním místě se umístila Barbora Balgová, která díky svému dílu „Komiks Coca-Cola“ získává exkluzivní výlet do Atlanty spojený s návštěvou tamního Coca-Cola designového studia. Na druhém místě se umístil Lukáš Houdek, který pomocí broušení a lepení vytvořil jedinečné skleničky a lahve Coca-Cola na nožičkách. Designové kousky z celého světa může Lukáš obdivovat na Expu Milano 2015, kam jako výherce druhého místa získává vstupenky pro dvě osoby společně s třídenním pobytem v Miláně. 

Na třetím místě se umístila hned tří díla – fotografie „Pin-up Kriss“ autorů Kristýny Sabolové a Jakuba Králíčka, vektorová grafika, „Coca-Cola Bar“ Terezie Kodetové a fotografie „Harmony of style and taste“ autorky Lindy Svátkové. Všichni výherci na třetím místě se mohou těšit z poukazu do Centra FotoŠkoda v hodnotě 10 000 Kč. 

Související články