FACESTARŽivotní stylBOJUJETE S JARNÍ ÚNAVOU? VĚDCI ODHALILI, JAK SE JÍ NEJLÉPE ZBAVIT! ZAPOMEŇTE...

BOJUJETE S JARNÍ ÚNAVOU? VĚDCI ODHALILI, JAK SE JÍ NEJLÉPE ZBAVIT! ZAPOMEŇTE NA CHEMII I KÁVU!

1. Zacvičte si uprostřed dne

1. Zacvičte si uprostřed dne

Když přijde během odpoledne chvilka, kdy byste si nejraději šli zdřímnout, ale nemůžete, zacvičte si místo toho. Podle vědeckých výzkumů vám to pomůže zvýšit produktivitu a čas v práci vám rozhodně lépe uteče.

2. Dejte si „dvacet“

Deset až dvacet minut spánku uprostřed dne vám pomůže se zregenerovat, pokud si to můžete dovolit. Nepodléhejte ale pokušení spát déle, protože pak nebudete moci usnout večer a budete ještě unavenější.

3. Kousek čokolády neuškodí

Kakaové boby, z nichž se čokoláda vyrábí, obsahují kromě kofeinu také flavonoidy, které zvyšují mentální schopnosti a zlepšují náladu.

andgreatist.com

4. Dejte si šálek kávy

Šest šálků kávy denně, to je recept na instantní katastrofu. Jeden šálek je ale naprosto v pořádku. Podle vědeckých studií jeden šálek kávy pomůže řidičům udržet pozornost na dlouhou dobu.

5. Běžte se projít

Jestliže nemáte v okolí zrovna žádný les, postačí park. 20 minut venku a budete se cítit mnohem lépe.

6. Jezte pravidelně

Tělo potřebuje palivo. Bez něj naše energie rychle ubývá a nálada se zhoršuje. Pravidelné a zdravé jídlo podporuje myšlení. Pamatujte také na to, že nedostatek spánku může vést k tomu, že jíme, i když to nepotřebujeme.

7. Dejte přednost komplexním uhlohydrátům

Co si dát, když potřebujete doplnit energii? Komplexní uhlohydráty, tedy celozrnné potraviny jsou nejlepší. Vědecké studie ukazují, že diety, které omezují uhlohydráty, způsobují horší náladu.

8. Pijte nápoje bez cukru

Energetické nápoje plné cukru vám dodají energii jen na chvilku, po hodině budete ještě unavenější. Totéž platí pro sladké nápoje bez kofeinu.

9. Pěstujte pokojové rostliny

Ať už doma nebo v kanceláři, pokojové rostliny pomáhají odfiltrovat nežádoucí chemické látky v ovzduší, a tak zabraňují únavě a bolestem hlavy.

andgreatist.com

10. Smějte se

Smích léčí a dává energii. Odreagujte se během práce nějakým legračním videem, bude se vám pak pracovat lépe.

11. Protáhněte se

Několik protahovacích cviků u stolu postačí. Vyzkoušejte také jógu, která pomáhá proti depresi a úzkosti.

12. Roztáhněte závěsy

Sluneční světlo je výborná terapie. Vpusťte ho do místnosti co nejvíc, doslova vás nabije energií.

13. Cucejte bonbony

Bonbon či žvýkačka v puse zvyšuje pozornost. Žvýkání se často považuje za nezdvořilé, ale proti malému bonbonku určitě nikdo nebude nic namítat. Vyzkoušejte nové sběratelské kolekce Energitu: Energit pro řidiče, obohacený o extrakt z guarany a vitamin C, který odstraní únavu za volantem a zvýší pozornost.

Speciální kolekce s dominantami evropských metropolí je ve 4 variantách: VISON na oči, MINERÁL, MULTIVITAMIN nebo IMUNITA a Energit KIDZ pro děti obsahuje 9 nejdůležitějších vitaminů, které odpovídají potřebám dětského organismu, ve 3 příchutích: jahoda, meruňka a borůvka.

14. Zrychlete myšlení

To se může zdát jako těžký úkol, když vám padají víčka únavou, ale funguje to. Donuťte mozek pracovat rychleji (např. rychlým čtením) a tělo se přizpůsobí.

15. Dejte si studenou sprchu

Tříminutová studená sprcha dokáže potlačit dokonce příznaky chronické únavy.

16. Obklopte se vůní citronu

Citronový olej v aromalampě dokáže divy. Vůně citronu totiž stimuluje a zlepšuje náladu.

andflickr.com/Andrew Comings

17. Několikrát se zhluboka nadechněte

Vyzkoušejte jógové dýchání. Rozproudí se vám krev a budete mít mnohem více energie.

18. Rozsviťte

Čím více světla, tím budete bdělejší v kteroukoli denní dobu. Zavírají se vám oči, když se sešeří, nebo potřebujete pracovat dlouho do noci? Rozsviťte všechna světla, která můžete.

19. Pijte dostatečné množství vody

Nezapomínejte na pitný režim. Mírná deydratace způsobuje ospalost. Jakmile se vás začne zmocňovat únava, vypijte sklenku vody.

20. Vyhledejte společnost

Podle vědeckých studií jsou lidé, kteří jsou málo ve společnosti, méně šťastní a hůře spí. Popovídejte si s kolegy a budete hned čerstvější.

21. Poslouchejte hudbu

Poslech hudby a podupávání do rytmu, to je přesně to, co potřebujete, abyste byli bdělí a lépe se vám pracovalo.

22. Zpívejte si

Zpěv vyžaduje vědomé dýchání a díky němu se vám bude lépe okysličovat mozek. Vědci zjistili, že vysokoškolským studentům zpěv významně během výzkumu zvyšoval energii.

andgreatist.com

23. Seďte u okna

Jestliže si můžete vybrat místo, vyberte si to, které je nejblíže k oknu. Denní světlo a čerstvý vzduch či pouze výhled bude mít skvělý vliv na vaši bdělost.

24. Obklopte se červenou barvou

Červená barva bývá spojována s vítězstvím a sebedůvěrou. Také budete bdělejší, když se budete moci dívat na odstíny červené či fialové.

25. Narovnejte se

Hrbení u počítače vás bude unavovat. Seďte vzpřímeně – ramena dozadu, oči upřené dopředu a budete mít více energie.

26. Dělejte něco zajímavého

Pokud se nemusíte věnovat nezáživné rutině, ale aspoň na chvilku se můžete zabývat něčím zajímavým, půjde vám práce mnohem lépe od ruky.

27. Buďte v teple

Když je vám chladno, tělo je ospalejší. Oblečte si svetr nebo zapněte topení.

and

28. Choďte na obědy

Jíst u pracovního stolu není zdravé. Jednak hrozí větší riziko přejídání a jednak nemáte žádný pohyb. Dojděte si na dobrý, lehký oběd, projděte se a budete mít lepší náladu, chuť do práce a víc toho uděláte.

Související články