ALPRO uvádí nový krémový nápoj zabalený do ekologického obalu

Značka ALPRO uvedla na trh novinku v podobě kokosového a mandlového krémového nápoje v ekologickém obalu. Láhev je vyrobena z 50 % z recyklovatelného rPETu (polyethylentereftalát). Odhadovaný počet prodaných produktů v novém obalu je 2 tuny za měsíc. Česko a Slovensko patří mezi první země, kde se novinka začala prodávat. Následovat bude Maďarsko.

Mandlový nápoj je vyroben ze španělské odrůdy mandlí Soft Marcona a Valencia. V kokosovém nápoji jsou kokosy z Indonésie a na jejich zpracování se využívá technika cold press, aby se zachovala jejich čerstvost. Obaly prémiových nápojů jsou složeny z recyklovatelného materiálu rPET, což znamená, že materiál již jednou recyklačním procesem prošel, a z dalších vrstev, jako je například nylonová vrstva, díky které láhev nepropustí kyslík a nápoj zůstane dokonale čerstvý.

Na obalu záleží

Víčko je vyrobeno z HDPE (polyethylen s vysokou hustotou). Etiketu, která je taktéž vyrobená z PETu, je vhodné z láhve před recyklováním odstranit. V některých zemích je možné etiketu recyklovat, ale nepoužije se na výrobu nové láhve, spíše se využije např. jako vlákno do spacího pytle. „rPET je 100% recyklovatelný a myšlenka, že se z láhve stane opět láhev se nám velmi líbí. Neustále pracujeme na zvýšení podílu rPET v našich obalech. Zatím nás limituje dostupné množství tohoto materiálu na trhu. Zároveň se však snažíme vymyslet způsob, jak nahradit tenkou vrstvu nylonu udržitelnějším materiálem,“ uvedla Barbora Horníková, brand manažerka značky ALPRO.

Zasloužené ocenění

Na inovacích produktů značky ALPRO se neustále pracuje. Důkazem je i nedávný úspěch v České republice, kdy výrobek ALPRO rostlinný kávový nápoj se sójou a karamelem získal ocenění v sedmém ročníku soutěže Cena Potravinářské komory ČR o nejlepší inovativní potravinářský výrobek. Caffé ALPRO bylo oceněno v kategorii „potraviny pro zvláštní výživu“, kde bylo odbornou porotou vyhodnoceno jako jeden ze tří nejlepších výrobků z výrobků středních a velkých podniků. „Velmi nás těší úspěch našich produktů. Snažíme se přinášet inovace, které jsou prospěšné pro naše životní prostředí a zároveň představují chutnou a zdravou volbu pro zákazníka,“ dodala Barbora Horníková.