Základ je čerstvost
Základ je čerstvost
Káva většinou chutná nejlépe do dvou týdnů od chvíle, kdy byla upražena. Nemá smysl nakupovat kávu do zásoby. Jestliže chcete, aby chutnala co nejlépe, kupte vždy jen tolik, kolik vypijete v krátké době.
Dobrý mlýnek je k nezaplacení
S čerstvě namletou kávou se nedá nic srovnávat. Mlýnky s mlecími kameny jsou lepší než mlýnky tříštivé (s noži). Káva je rozemleta rovnoměrněji a lépe se z ní uvolňuje aroma.
Způsob skladování má také velký vliv
Káva se stejně jako olivový olej na světle kazí. Aby zůstala čerstvá, je nejlepší ji skladovat v dobře uzavřené nádobce z keramiky nebo tmavého skla, neměla by být vystavována vyšším teplotám a vlhkosti. Samozřejmě je řeč o celých zrnech. Mlít by se totiž měla až těsně před přípravou nápoje.
Správné zahřátí
Předehřátí kuchyňského náčiní, které k přípravě kávy používáme, vám zaručí mnohem lepší zážitek. Veškeré vybavení zahřejte horkou vodou – bude pak mít stálou teplotu. Totéž platí pro šálek, ten navíc zahříváte ještě držením v rukou, což činí zážitek ještě lepším. Pokud používáte papírové filtry, nejprve filtr propláchněte horkou vodou, abyste se zbavili chutě papíru. Teplota vody během přípravy by měla být pod bodem varu – kolem 93 °C.
Záleží na váze
Další trik je ve správně odměřené dávce. Různé druhy kávy mají různou hustotu, takže lžíce francouzské kávy bude mít úplně jinou váhu než lžíce etiopské kávy. Proto je mnohem přesnější vážení.
Šálek je součást zážitku
Nespresso představuje novou kolekci šálků Touch, které vytvoří nezapomenutelný zážitek pro vaše smysly. Elegantní rovné černé linie inspirované módním trendem sofistikované elegance jsou z vizuálního hlediska velice atraktivní. Využití lesklého i matného povrchu má původ ve stylovém designu kávovarů společnosti Nespresso, šálek se silikonovým prstencem vzdává svým tvarem hold ikonické kapsli s kávou. Ale přednosti této řady nespočívají pouze v estetice – šálky totiž byly odborně navrženy ve spolupráci se senzorickými experty firmy Nespresso tak, aby posilovaly intenzitu aroma každé kávy. Konkávní dno šálků navíc zajišťuje optimální cremu, a to jak její kvalitu, tak kvantitu. Díky kompaktnímu porcelánu si navíc káva v šálku udrží optimální teplotu. „Pokusili jsme se do designu šálku zapracovat nejsilnější prvek identity společnosti Nespresso, což je tvar kapsle. To se odráží v horní části každého šálku. Výsledkem je tvar šálku se silným obrysem, který podvědomě připomíná identitu značky,“ vysvětlili designéři David Geckeler a Frank Michels.
and
Kolekce Touch bude – s ohledem na priority všech milovníků kávy – dostupná ve čtyřech různých velikostech: espresso (80 ml), lungo (170 ml), cappuccino (180 ml) a hrnek (300 ml). Novou kolekci Touch najdete na stránkách www.nespresso.com či v buticích Nespresso.