5 zaručených rad, díky kterým se vám podaří shodit kila

Správné cvičení, změna životního stylu, dieta, hubnutí. Že jste to již mílé dámy slyšely, ale kila stále ne a ne dolů? Jasné je to, že něco děláte špatně. A my víme co!

Rada první: jen dieta to nespraví

Žijete v představě, že k dokonalé postavě stačí pouze skoncovat s přejídáním, respektive přestat úplně jíst? Zapomeňte na ni. Drastické diety tělo huntují, a jakmile se vrátíte k původnímu způsobu stravování, překvapí vás obávaný jo-jo efekt. Výživoví poradci se naopak shodují, že pravidelná strava je základ. Doporučují jíst 6krát denně, ale po menších porcích. Vyvarujte se sladkého, tučného, smaženého.

Do jídelníčku místo toho zařaďte dostatek ovoce, zeleniny a kvalitní vlákninu. Pro redukci váhy se držte následující jednoduché zásady. Dopoledne doplňujte sacharidy a odpoledne zase bílkoviny. Ovšem rozlišujte, jaké sacharidy přijímáte. Zapomeňte na tzv. jednoduché cukry ze sušenek a dalších sladkostí.

Do jídelníčku zařaďte dostatek ovoce, zeleniny a kvalitní vlákninu.
Do jídelníčku zařaďte dostatek ovoce, zeleniny a kvalitní vlákninu.

Pokud potřebujete v kratším časovém horizontu rychle shodit nějaké to kilo, určitě ne pomocí hladovky. Vynechejte pečivo a přílohy a v odpoledním čase zařaďte pouze kašovitou stravu – polévky, zeleninové krémy, rozmixované maso se zeleninou.

Poslední jídlo byste měla konzumovat 2 hodiny před spánkem. Ovšem jestli vás ještě před uložením chytne hlad, je lepší něco si dát (např. kousek okurky se slupkou + krůtí šunku) a nechodit spát s kručícím žaludkem. Kromě stravy je velice důležité dodržovat pitný režim. Škrtněte sladké limonády, šťávy a džusy. Vhodnou tekutinu představují neperlivé vody a čaje.

Rada druhá: zefektivněte hubnutí

Radikální změnu jídelních návyků doplňte přípravkem z lékárny. Na trhu existují různé doplňky stravy, které ovšem nemají očekávaný efekt. Vybírejte pečlivě, ať nejste zklamaní. Raději sáhněte po zdravotně certifikovaných pomocnících.

Rada třetí: hýbat se, hýbat se, hýbat se

Je to sice otřepaná písnička, ale pouhým držením diety si váhu dlouhodobě neudržíte. Kompletní přechod na zdravý životní styl zahrnuje i pravidelný pohyb, zejména v případě tzv. sedavých zaměstnání. Výmluvy na tíživou finanční situaci nepomohou. Nemusíte přece hned utratit peníze za drahou permanentku do fitness centra.

Cvičit lze s trochou prostoru i doma. Potřebujete k tomu jen podložku a internet, na kterém najdete volně přístupná instruktážní videa. V češtině zapátrejte jednoduše na YouTube.com. Osvojené cviky poté můžete cvičit i venku nebo využít speciální venkovní fitness hřiště.

Cvičit lze s trochou prostoru kdekoliv.
Cvičit lze s trochou prostoru kdekoliv.

Navíc existuje řada individuálních sportů nenáročných na peněženku, např. stále populárnější běhání. Počáteční investice se sice může zdát vyšší. Nepodceňujte zejména kvalitní obuv. Pak už je jen na vašich časových možnostech, kdy a kam vyrazíte, respektive kolik minut/hodin bezplatného tréninku si dáte. 

V důsledku toho, že tělo není na množství pohybu zvyklé a svaly jsou ochablé, dojde k rychlejšímu nárůstu svalů. Nenechte se zaskočit tím, že růst svalů je zpočátku mnohem rychlejší než úbytek tuků. Mnohdy dochází místo úbytku centimetrů k nárůstu centimetrů, neznamená to ovšem, že je to trvalý stav. Mnohé tato fáze odradí a vrátí se zpět k zajetým kolejím. Ale aby došlo k úbytku povrchového tuku a zachování svalové hmoty, je potřeba vytrvat.

Rada čtvrtá: s vodou pryč

Nasadila jste dietu, začala aktivně sportovat, a přesto otékáte a připadáte si opuchlá? Může za to vznik tzv. endogenní vody v těle. Tu je potřeba vyloučit, ideálně přírodní cestou. S problémem pomůžou bylinky typu kopřiva nebo jalovec. Kombinace těchto bylinek navíc výrazně napomáhá odstranění celulitidy, což je snad pro všechny ženy velmi žádoucí jev.

Rada pátá: vyvarujte se stresu

A to i v případě, že jeho vlivem drasticky hubnete, zatímco jiní na váze přibývají. Stres má na organismus vždy negativní důsledky, proto byste ho měla eliminovat. Jestliže pracujete ve stresovém prostředí a musíte se s ním vyrovnávat několikrát denně, dělejte si v průběhu pracovní doby krátké přestávky. Stres je spojený i s nekvalitním spánkem.

Ženy, které spí méně než sedm hodin denně, přitom údajně mají větší tendenci k nadváze. Když totiž málo spíme, zvyšuje se nám v těle hladina ghrelinu alias hormonu hladu. A ten vyvolává častější chuť na jídlo.