FACESTARZdraví4 z 10 LIDÍ SE NECHRÁNÍ PŘED SLUNCEM! DALMATINI VÁS MOŽNÁ PŘIMĚJÍ...

4 z 10 LIDÍ SE NECHRÁNÍ PŘED SLUNCEM! DALMATINI VÁS MOŽNÁ PŘIMĚJÍ UDĚLAT ZMĚNU.

 

 

Šokující zjištění – lidé se rakoviny nebojí!

88 % z nás si uvědomuje nebezpečí slunce, pokud jsme mu vystaveni bez ochrany.  Mezi uvědoměním si rizik a prevencí existuje jasná korelace – opravdu platí, čím informovanější jsme, tím více se před sluncem chráníme. Návyky prevence jsou nicméně stále nedostatečné, jak dokazuje vzrůstající počet případů melanomu kůže. Zatímco 8 z 10 lidí se před sluncem chrání, 4 z 10 lidí nepomýšlí na to chránit se před sluncem mimo období dovolené.

Jen 1 ze 3 jde na kontrolu znamének

 

Znepokojující je nedostatek dermatologické péče, kterou lidé vyhledávají, aby byly včas odhaleny prvotní známky rakoviny kůže, často viditelné pouhým okem. Celosvětově si pouze 1 ze 3 lidí nechá alespoň jednou ročně zkontrolovat mateřská znaménka a více než polovina populace nikdy neřekla svým blízkým, aby si nechali udělat screening.

Podle Laïly Idtaleb, ředitelky Sekce pro zdraví v agentuře IPSOS, „tato studie zdůrazňuje několik vnitřních konfliktů, kterými respondenti procházejí:  oscilují mezi uvědoměním si rizik a touhou vystavit se slunci, ale také mezi znalostí známek potenciální rakoviny kůže a neochotou podstupovat systematickou a pravidelnou kontrolou mateřských znamének, ať už prováděnou osobně či dermatologem. Průzkum také ukazuje, jak se výsledek těchto rozporů liší v jednotlivých zemích, v závislosti na pohlaví, věkové skupině nebo úrovni vzdělání.

Národní talent pro kontrolování kůže

Zatímco Austrálie a Jižní Amerika jsou dvěma nejslunnějšími regiony světa, zdá se, že navzdory očekávání mají Evropané přirozený talent pro kontrolování kůže (Skinchecking). Mezi top země se řadí Německo, Rakousko a Itálie, jejichž obyvatelé tvrdí, že si mateřská znaménka nechávají prohlédnout dermatologem, a to alespoň jednou ročně s 24 %, 23 % a 20 %. Naproti tomu ve Finsku je to pouhé 1 % obyvatel, které kvůli kontrole mateřských znamének navštíví dermatologa alespoň jednou za rok.

Melanom patří mezi nejvíce závažné formy rakoviny, ale pokud je diagnostikována včas, je téměř vždy léčitelná” říká Prof.Guiseppe Argenziano,MD a  Prezident mezinárodní dermatoskopické společnosti. „Je proto více než důležité provádět pravidelné samovyšetřená znamének, sledovat veškeré změny velikosti u těch stávajících a zaznamenat výskyt znamének nových. Boj proti rakovině kůže začíná doma. Čím vice lidí bude sledovat svoji kůži i kůži svých blízkých, tím vice lidí navštíví dermatology včas a my budeme schopni pomoci.

Kdo vede v samovyšetřování?

and

1.        místo: Řecko, Austrálie a Rakousko se ukazují jako profesionálové, jde-li o samovyšetření s 52 %, 48 % a 45 % své populace, která tvrdí, že si svá mateřská znaménka kontroluje alespoň jednou ročně.

2.       místo: V Brazílii je 14 % populace zvyklých kontrolovat si mateřská znaménka na pravidelné roční bázi. U Brazílie byste asi zřejmě odhadovali větší opatrnost obyvatelstva.

3.       místo: Rusku s pouhými 5 % populace zvyklými kontrolovat si jednou ročně mateřská znaménka.

Itálie (66 %), Portugalsko (63 %) a Rakousko (59 %) jsou národy, které nejčastěji doporučují svým blízkým nechat si prohlédnout mateřská znaménka.

Mladí a bezstarostní, jde-li o kůži

and

Toto je méně překvapivé – teenageři mezi 15 a 19 lety jsou ve svém přístupu k ochraně před sluncem nejvíce bezstarostní. To je však znepokojující, uvědomíme-li si, že k 80 % porušení kůže dochází před 18. rokem života. Pokud svítí slunce, pouze 46 % z nich vyhledá stín. Vypadá to, že stín naopak více vyhledávají dospělí ve věku 55 až 65 let.

Ať už jde o módní styl nebo prostě rebelství, teenageři nejsou také příliš důvěřiví k slunečním doplňkům: tato skupina nejméně nosí sluneční brýle (46 %) a pokrývky hlavy (26 %). Není zde také žádným překvapením, že čím jsme starší, tím více saháme po kloboucích. V kategorii 55 až 65 let je nosí 46 % lidí!

Klobouk je trendy!

New York, Milán a Paříž jsou známé tím, že jsou hlavními městy módy. La Roche-Posay a Ipsos se dotazovaly obyvatel 23 zemí, aby rozhodli, co si ve slunném počasí obléci. Austrálie, Řecko a Finsko volí k ochraně obličeje před potenciálně nebezpečnými slunečními paprsky look doplněný kloboukem nebo čepicí. Francouzi a Řekové preferují sáhnout po slunečních brýlích se 74 % a 78 %, aby se vyletnili, když je slunečno. Mexičané a Čilané při výběru svého oblečení preferují trika s dlouhým rukávem (43 % a 36 %). Co volíte vy?

Jednoduché jako ABCDE

and

Aby se informace dostaly k co největšímu počtu lidí a poučily je, přináší značka stručný a zapamatovatelný obsah přizpůsobený všem typům publika. La Roche-Posay přichází s jednoduchou memotechnickou pomůckou ABCDE, navrženou a široce podporovanou dermatology z celého světa, a nabízí Skincheckerům pětibodovou metodu, jak rychle identifikovat potenciální problém, a dodává jim odvahu, aby co nejdříve vyhledali dermatologa.

Kampaň je navržená tak, aby bylo vše co možná nejsnadnější: jedním kliknutím si stáhnete metodu ABCDE, jedním kliknutím ji můžete sdílet s přáteli nebo blízkými a povzbudit je, aby se přidali a také se stali Skincheckery. Tak do toho!

and

Související články