FACESTARŽivotní styl19 NEJHORŠÍCH POTRAVIN, PO KTERÝCH BUDETE PŘIBÍRAT NA VÁZE. VÍME, KTERÉ TO...

19 NEJHORŠÍCH POTRAVIN, PO KTERÝCH BUDETE PŘIBÍRAT NA VÁZE. VÍME, KTERÉ TO JSOU!

1. Smažená jídla

1. Smažená jídla

Cokoli, co během přípravy plavalo v oleji, vám zaručí vysokýpříjem kalorií a hlavně tuků. Tuk se během smažení do potravin vsákne a zkonzumujete ho daleko víc než při jakékoli jinéúpravě jídla.

2. Rychlé občerstvení

Další kalorickou bombou jsou jídla z řetězců rychlého občerstvení. Právě tam najdeme spoustu tučných a smažených potravin v kombinaci s bílým pečivem, což je nejhorší možná kombinace.

3. Bílý cukr

Rafinovaný bílý cukr se považuje za velké potravinové zlo. Jde o čistou sacharózu, díky jejíž konzumaci vznikají v našem těle tukové zásoby. Vhodnou alternativou, když máte nezadržitelnou chuť na něco sladkého, je pravý včelí med nebo o něco zdravější přírodní hnědý cukr, který obsahuje i jiné látky. U cukru však vždy platí, že méně je více.

4. Džem

Džemy sice obsahují ovoce, ale také obrovské množství přidaného cukru. Ovoce jezte v syrovém stavu, kdy využijete všechny prospěšné látky, které obsahuje. Při tepelné úpravě se z něj tyto látky ztratí a zase budete konzumovat jen cukr.

5. Ořechy

Ořechy sice obsahují velké množství zdraví prospěšných látek, ale jsou kalorické. Nejhorší variantou jsou slané oříšky, protože s nimi konzumujete velké množství soli navíc.

6. Čokoládové krémy a mléčná čokoláda

Po samotné tmavé čokoládě s vysokým obsahem kakaa tolik přibírat nemusíte, pokud ji konzumujete ve zdravé míře. Čokoládové krémy, polevy a pomazánky či oblíbené mléčné čokolády ovšem obsahují mnohem větší množství cukru a tuku než kakaa.

7. Bonbóny a karamely

Bonbóny nejsou nic jiného než ochucený cukr. Není tedy divu, že po nich přiberete.

8. Žvýkačky

Ne všechny žvýkačky obsahují cukr, ale ani ty bez cukru nejsou vhodné, pokud nechcete přibírat na váze. Umělá sladidla totiž podporují další chuť na sladké.

9. Sladkokyselá nakládaná zelenina

Ne každá zelenina je vhodná k hubnutí. Při konzumaci zeleniny ve sladkokyselém nálevu sníme velké množství cukru, aniž bychom si to vůbec uvědomovali.

10. Pudinky a moučníky (všechny dezerty)

Pudink je ve skutečnosti škrob, jehož konzumace vede k zvyšování tukových zásob. Moučníky jsou samozřejmé riziko, a pokud nechcete přibrat, opravdu byste se jim měli vyhnout.

11. Bílé pečivo a těstoviny

Raději sáhněte po celozrnných variantách. Ty kromě škrobu obsahují také vlákninu a další prospěšné látky. V okamžiku nasycení nezkonzumujete takové množství kalorií jako v případě výrobků z bílé mouky.

12. Kompoty s přídavkem cukru

V dnešní době seženeme čerstvé ovoce po celý rok v každém supermarketu. Není třeba jíst ovoce kompotované, pouze bychom do jídelníčku přidávali další cukr.

13. Alkohol

Alkohol zpomaluje metabolismus, a to až o 73 procent. Tělo musí nejprve spálit alkohol a až potom může spalovat cukry a tuky.

14. Bramborové lupínky

Brambory samotné, i bez přidaného tuku, jsou kalorické, protože obsahují velké množství škrobu. Pokud je navíc smažíme, přidáváme k nim další kalorie v podobě tuku.

15. Limonády

Kdo si vypěstuje závislost na limonádách, bude mít potíže s nadváhou. Velké množství obsaženého cukru doplňují navíc nezdravá barviva a konzervantny.

16. „Ledové čaje“ v lahvích

Můžou mít klidně nálepku „zelený čaj“, který se přece doporučuje při redukčních dietách. Jenomže ten čaj, který koupíte v láhvi v supermarketu, je spíše ochucená a hlavně oslazená voda.

17. Plnotučné mléčné výrobky

Pokud máte chuť na mléčné výrobky, dejte přednost odtučněným. Nejsou sice tak chutné jako ty „opravdové“ tučné, ale rozhodně po nich tolik nepřiberete.

18. Kukuřice a popcorn

Kukuřice může vypadat zdravě, ale obsahuje velké množstvíškrobu a cukru. Zvláště ta z konzervy obsahuje navíc ještě další cukr.

19. Olivy a avokádo

Tyto plody, které sice obsahují velké množství zdraví prospěšných látek, obsahují také hodně tuku. Pokud chcete zhubnout, rozhodně je lepší je na nějakou dobu omezit.

Související články