Brusinky: jsou pro tělo zdravé a navíc bez kalorií!

Vydal Jitka Belová | Publikováno 08.09.2017

zdroj: lifehealthbar.com, bodyenlightement.com, flickr.com/Amanda Abbey, Mary Beth Griffo Rigby

Sušené, mražené, zavařené – v jakékoliv podobě brusinky skvěle pomáhají. Zařaďte je do vašeho jídelníčku a nechte je působit také preventivně.

Jistě znáte klasické tvrzení, že co je zdravé, rozhodně nás nijak chuťově neoslní. Zářnou výjimkou jsou potom určitě brusinky, které nejenže prospějí našemu zdraví, ale zároveň si na nich i pochutnáme. Nemluvě o tom, že podob, v jaké je lze konzumovat, je nespočet. Pokud jste si tedy v sezoně nestihli brusinky nasbírat sami, v prodejnách se zdravou výživou určitě některé brusinkové produkty seženete. Jak navíc prokázaly vědecké studie, v případě brusinek není vůbec důležité, v jaké podobě je konzumujete, nemusíte se tedy bát, že např. vařením či zmrazením byste přišli o cenné látky a vitamíny (především A, C a E), které obsahují. Požadovaný efekt mají i rozličně doplňky stravy, které zakoupíte v lékárně.

Z hlediska blahodárných účinků brusinek je pravděpodobně nejznámější jejich pozitivní vliv na močové cesty, kdy jak snižují riziko onemocnění infekcí močových cest, tak i napomáhají při jejím léčení a minimalizují nutnost konzumovat antibiotika. Vedle antiadhezivních účinků (tedy snižujících riziko infekce) jsou brusinky také významným antioxidantem. O multifunkčnosti těchto červených bobulí potom svědčí i jejich schopnost chránit žaludeční sliznice a díky vysokému obsahu flavonoidů pozitivně působit i na srdce a cévy. Brusinky se dokonce užívají i ke snižování cholesterolu a jako prevence proti rakovině.

Je tedy zjevné, že když do svého jídelníčku brusinky zařadíte, vaše tělo vám rozhodně poděkuje. Je přitom skutečně úplně jedno, jestli si je dopřejete jako přílohu ke svíčkové nebo v sušené formě – a vůbec se nemusíte bát, že by doslazené sušené brusinky jakkoliv významně ohrozily vaši linii, přirozeně totiž cukru obsahují velmi málo, a tak jej po doslazení mají přibližně stejně jako kterékoliv jiné ovoce. V každém případě ale platí „všeho s mírou“ – nadměrná konzumace brusinek by vám mohla způsobit podráždění žaludku, případně i průjmy. Ideálně tak denně vypijte třeba dvě skleničky brusinkového džusu nebo si dopřejte hrst brusinek sušených.

5.00 1
Hodnocení článku

Související články

soutěže

speciály